ZAGREB, 9. listopada (Hina) - Pod pokroviteljstvom hrvatskog Ministarstva gospodarstva, a u organizaciji INA-e i Janaf-a,u Zagrebu je od 6. do 8. listopada održan međunarodni skup predstavnika tvrtki naftnoga gospodarstva iz Rusije,
Bjelorusije, Ukrajine, Slovačke, Mađarske, Hrvatske, Slovenije i Jugoslavije te tvrtki "Texaco" (USA) i Agip (Italija) o "Povećanju mogućnosti izvoza ruske nafte i nafte sa područja zemalja bivšeg SSSR-a na otvoreno svjetsko tržište", priopćeno je iz INA-e.
ZAGREB, 9. listopada (Hina) - Pod pokroviteljstvom hrvatskog
Ministarstva gospodarstva, a u organizaciji INA-e i Janaf-a,u
Zagrebu je od 6. do 8. listopada održan međunarodni skup
predstavnika tvrtki naftnoga gospodarstva iz Rusije, Bjelorusije,
Ukrajine, Slovačke, Mađarske, Hrvatske, Slovenije i Jugoslavije te
tvrtki "Texaco" (USA) i Agip (Italija) o "Povećanju mogućnosti
izvoza ruske nafte i nafte sa područja zemalja bivšeg SSSR-a na
otvoreno svjetsko tržište", priopćeno je iz INA-e.#L#
Hrvatski prijedlozi idu za rješavanjem dijela od ukupnih količina
koje se mogu realizirati povezivanjem današnjeg sustava cjevovoda
južna Družba sa sustavom Janafa. Taj bi udruženi sustav mogao
transportirati 15 milijuna tona nafte godišnje na Sredozemno more,
odnosno svjetsko tržište, preko Terminala Janafa u luci Omišalj,
gdje bi proces završavao ukrcajem u brodove-tankere i najvećih
tonaža. Za očekivati je i da bi ta nafta išla i na tržište SAD-a.
Nakon rasprave i uvida na licu mjesta o stanju i mogućnostima
omišaljske luke, sudionici skupa jednoglasno su zaključili kako se
radi o vrlo perspektivnom projektu i suglasili su se da će aktivno
surađivati u njegovoj realizaciji, a dati su vrlo kratki rokovi za
izradu tehno-ekonomske studije o izvedivosti projekta. Osnovane su
radne skupine koje će pokrenuti proces, a na čelu će biti stručnjaci
"Transnefta" iz Moskve, uz suradnju stručnjaka iz nacionalnih
tvrtki zemalja kroz koje će se odvijati budući transport do mora.
Predviđene su također i mogućnosti i alternative osnivanja buduće
tvrtke za realizaciju tog naftnog puta kroz Europu. Predviđeni
naziv tvrtke bi bio "DRUŽBADRIA", koji simbolizira povezanost
dosadašnjih dvaju jakih transportnih sustava u središnjoj i
istočnoj Europi.
Poseban interes Hrvatske je u znatnom povećanju transporta nafte
kroz Hrvatsku, te intenzitetu korištenja luke Omišalj, koja je
inače već danas najjača luka po teretu pretovara na hrvatskoj obali
Jadrana. Potrebno je izgraditi i potrebne objekte, a za njihovo
financiranje interes pokazuju vodeće svjetske banke.
Ocijenjuje se kako bi realizacija projekta bila moguća u roku od
dvije godine od donošenja konačne odluke svih zainteresiranih, uz
potrebna jamstva, navodi se u priopćenju.
(Hina)pp/db db
091601 MET oct 97