CHICAGO, 7. listopada (Hina/Reuter) - Veća je vjerojatnost da će djeca koju roditelji pošalju u školu godinu dana kasnije imati problema s ponašanjem nego djeca koja su krenula u školu normalno, tvrde znanstvenici.
CHICAGO, 7. listopada (Hina/Reuter) - Veća je vjerojatnost da će djeca
koju roditelji pošalju u školu godinu dana kasnije imati problema s
ponašanjem nego djeca koja su krenula u školu normalno, tvrde
znanstvenici. #L#
Kod takve djece može se, među ostalim, pojaviti osjećaj da nisu
željena ili voljena, mogu početi pretjerano plakati, varati, lagati
ili gubiti strpljenje.
Do tih su zaključaka došli znanstvenici sa Sveučilišta u Rochesteru
nakon analize ankete koja je obuhvatila 9000 američkih djevojčica i
dječaka, od kojih je 26 posto u svom razredu bilo starije od ostale
djece jer su ih roditelji poslali kasnije u školu ili su ponavljali
razred.
Znanstvenici ističu da podaci koje su dobili analizom pokazuju kako
odgoda odlaska djeteta u školu može izazvati latentne probleme u
ponašanju.
Oko polovice učenika prestarih za svoj razred u osnovnim školama nisu
ponavljači, već su ih roditelji upisali u školu kasnije jer su mislili
da nisu spremni za školu, ili zato što bi, da su išli godinu dana
ranije, bili najmlađi u razredu.
Izvješće o istraživanju objavljeno je u listopadskom broju časopisa
"Pediatrics", a njegovi autori ističu da bi se roditelji morali
savjetovati s pedijatrima prije nego što odluče hoće li dijete upisati
u školu godinu dana kasnije.
(Hina) car dgk
070132 MET oct 97