PARIZ, 22. rujna (Hina/AFP) - Djeca, posebice djevojčice, sve ranije gube zanimanje za klasične igračke, što često otežava posao proizvođačima igračaka, rezultat je jednog francuskog istraživanja.
PARIZ, 22. rujna (Hina/AFP) - Djeca, posebice djevojčice, sve ranije
gube zanimanje za klasične igračke, što često otežava posao
proizvođačima igračaka, rezultat je jednog francuskog istraživanja.
#L#
"Tijekom 1995. u Francuskoj je prodano samo 20 posto igračaka za
djecu stariju od osam godina", ističe Cecile Velasco, predstojnica
Ureda za istraživanja u Lyonu, specijaliziranog za obitelj i mladež.
Nema više tradicionalne podjele mladeži na djecu (do 12 godina) i
adolescente (13 do 18). Zbog modernog odgoja i načina života, djeca
ulaze u predadolescentno doba već s devet godina, objašnjava Velasco i
dodaje: "Djeca se već tada počinju zanimati za modu, glazbu i šport,
ne misleći više na igračke."
Slabljenje interesa za igračkama naglašenije je među djevojčicama,
koje prije sazrijevaju od dječaka. U prvom tromjesečju 1997. prodaja
igračaka za djevojčice najpoznatijeg proizvođača "Toy's "R" Us"
povećala se samo za 0,45 posto, a prodano je tri posto više igračaka
za dječake nego lani.
"Teže je zadovoljiti ukus djevojčica", kaže voditelj marketinga za
Francusku te američke tvornice Guy Pottier. Igračke za djevojčice
proizvode se obično u ružičastoj boji, što je upravo ono što one ne
žele.
Ima, dakako, i iznimaka: minijaturni svijet Polly Pocket ili lutka
Barbie, američkog proizvođača Mattela, ne gube svoju popularnost. "No,
i tu se smanjuje interesna dob", ističe Pottier i dodaje: "Djevojčice
članice Barbie kluba imaju između četiri i osam godina."
Prema mišljenju Cecile Vasco, to opadanje interesa pojačano je
"mnogobrojnim pozivima na igru koji posvuda okružuju dijete - u
zabavnim parkovima, klubovima za hobije i slično".
"I proizvodi visoke potrošnje podliježu modi", ističe ona i dodaje
kako zubna četkica mijenja boju te kako se "iznenađenje krije u kutiji
cornflakesa ili na omotu nekog prehrambenog proizvoda".
Bježeći od tradicionalnih igračaka, djeca se sve ranije okreću
video-igrama, čije su cijene sve niže.
"Prodaja takvih igara povećala se od 1996. s tri na sedam posto",
kaže Pottier i ističe: "Možda je to jedan od načina da ponovno
privučemo djevojčice. CD-Rom s Barbie pravi je hit u SAD-u."
Proizvodnja igračaka stagnira od 1993., a stručnjaci se nadaju
uspjehu prodajom takvih igračaka. Prodaja elektronskih igračaka
namijenjenih učenju djece mlađe od šest godina povećala se od siječnja
do lipnja za 44 posto, izjavio je predsjednik kineske tvornice "VTech"
- "broja jedan" u Francuskoj u tom području.
Američki softverski div "Microsoft" upravo je u SAD-u pustio u
prodaju plišanu igračku koja reagira na kodirane signale koji se
emitiraju kad je na televiziji određeni dječji program. No - može li
se govoriti o igrački?
(Hina) dš rt
230048 MET sep 97