NEW YORK, 16. rujna (Hina/AFP) - Osuvremenjivanje štovanog New York Timesa ušlo je u ponedjeljak u novu etapu, čiji je najspektakularniji vid unošenje boja u dnevnom listu, u trenutku kad američki tisak provodi kampanju privlačenja
mladih čitatelja.
NEW YORK, 16. rujna (Hina/AFP) - Osuvremenjivanje štovanog New York
Timesa ušlo je u ponedjeljak u novu etapu, čiji je najspektakularniji
vid unošenje boja u dnevnom listu, u trenutku kad američki tisak
provodi kampanju privlačenja mladih čitatelja. #L#
"Radi se o stvaranju Timesa za novu generaciju čitatelja", objasnio
je u priopćenju Arthur Sulzberger, predsjednik izdavačke tvrtke New
York Times Company.
Tako se u ponedjeljak pojavila Maria Callas u crvenoj haljini na
naslovnoj strani podlistka "Umjetnost", a moglo se vidjeti i
fotografije u boji visoke kvalitete s američke nogometne utakmice na
prvoj stranici podlistka "Sport" te stranice pune reklama u četiri
boje.
"Živimo u svijetu boja, Times mora također biti u boji",
prokomentirala je Janet Robinson, predsjednica New York Timesa koju
Njujorčani popularno nazivaju "the gray lady" (sijeda dama).
Boja bi se trebala pojaviti ujesen u dodacima "Metro" i "Business"
ali, kako nalaže otmjenost, naslovi će ostati u crnobijeloj tehnici,
za razliku od popularnih dnevnika.
"Ipak govorimo o novini koja je objavila smrt princeze Diane s
naslovom manjim od onog o završetku štrajka transportne tvrtke UPS",
istaknuo je nedavno tjednik Newsweek koji pripada novinskoj grupaciji
koja izdaje konkurentski dnevnik Washington Post.
Boja u Timesu najočitija je promjena omogućena desetogodišnjim planom
ulaganja koji obuhvaća dvije nove tiskare u četvrti Queens, u New
Yorku, te u susjednoj državi New Jersey, s troškovima od 350 i 450
milijuna dolara.
Ta tehnička poboljšanja omogućila su odgodu izlaska na tržište za oko
tri sata, pomaknuvši ga na ponoć za izdanja metropole koja na taj
način mogu ponuditi sportske rezultate zapadne obale SAD-a.
Osim toga, Times sad obuhvaća dnevno dodatke "Umjetnost" i "Sport", a
sekcije "Gastronomija" ili "Stanovanje/Praktičan život" nanovo su
dizajnirane.
Times izdaje 1,1 milijun primjeraka preko tjedna, a 1,6 za vikend.
Dnevnik osnovan 1851. posljednjih je godina doživio pad broja
čitatelja, kao gotovo sve američke novine, izgubivši 4,2 posto kupaca
preko tjedna i 5,8 posto vikendom između 1996. i 1997., prema brojkama
profesionalnog tijela za verifikaciju izdanja.
"Poboljšan" New York Times, kao što sam za sebe kaže, izašao je dok
je Američka udruga novina (NAA) pokrenula nacionalnu kampanju u
vrijednosti 6 milijuna dolara u pokušaju privlačenja novih čitatelja.
Neke reklame pozivaju se na popularne ličnosti kod mlađih odraslih
osoba, poput bivše porno glumice Tabithe Soren, popularne voditeljice
glazbene televizijske postaje MTV, ili rap glazbenika LL Cool J-a.
(Hina) bnš bnš
161038 MET sep 97