WASHINGTON, 12. rujna (Hina/AFP) - Prsten na pupku, tetovaža i bikini: na 77. natjecanju za Miss America u subotu u Atlantic Cityju kandidatkinje će hrabro pokazati suvremeniji image američke ženstvenosti.
WASHINGTON, 12. rujna (Hina/AFP) - Prsten na pupku, tetovaža i bikini:
na 77. natjecanju za Miss America u subotu u Atlantic Cityju
kandidatkinje će hrabro pokazati suvremeniji image američke
ženstvenosti. #L#
Prvi put će 51 kandidatkinja (predstavnica okruga Columbia također je
primljena za sudjelovanje na natjecanju) moći, ako želi, otkriti svoj
pupak.
Osim nošenja bikinija, što predstavlja raskid s tradicijom nakon 76
godina, natjecateljke u dobi od 18 do 24 godine, prvi put će moći
igrati u brojnim kazinima Atlantic Cityja, a morat će i izravno
odgovarati na pitanja o sebi i svojim ambicijama koja će im
postavljati skupina televizijskih novinara.
Cigareta i alkohol, međutim, ostaju i dalje zabranjeni.
"Jednostavno želimo ohrabriti kandidatkinje da budu kakve su i
inače", tvrdi glasnogovornik organizacije koji inzistira na činjenici
da natjecanje ostaje prije svega natjecanje uglađenog tona za školsku
stipendiju od 40.000 dolara.
"Natjecanje bi trebalo odražavati vrijeme u kojem živimo", dodaje on,
navodeći kako ove godine jedna kandidatkinja (Miss Vermont) ima
srebrni prsten na pupku. Miss Pennsylvanije nosi tetovažu na mjestu
koje za sad odbija precizirati.
Leon Horn, koji već deset godina brine o dobrom odvijanju natjecanja,
bilježi napredovanje posljednjih godina natjecanja koje ostaje vrlo
gledani televizijski spektakl u SAD i doživljava neviđen uspjeh u
Latinskoj Americi.
"Do osamdesetih su godina, jasno, mlade, moderne, inteligentne i
talentirane žene zauzimale pozu ukočenog stila kraljica ljepote
pedesetih godina na način teško spojiv sa suvremenim dobom".
Kandidatkinje danas, sve redom studentice, žele napraviti karijeru i
uvjerljivo iskazuju svoj angažman u borbi protiv nepismenosti, zaštiti
ugrožene djece i sl.
No, kad se prije dvije godine konzultiralo publiku oko toga treba li
zadržati dio natjecanja u kojem djevojke defiliraju u kupaćim
kostimima, ona je masovno (79 posto) glasovala za taj vid
predstavljanja.
Nekoliko feminističkih organizacija već je osudilo hipokriziju
organizatora natjecanja, smatrajući da nošenje bikinija služi prije
svega privlačenju većeg broja televizijskih gledatelja, pa dakle i
reklama tijekom prijenosa emisije.
"Nije dobro ohrabrivati seksualnu eksploataciju žena na taj način",
kaže Carmen Pate, zamjenica predsjednice "Concerned women for
America", organizacije sa sjedištem u Washingtonu koja brani
obiteljske vrijednosti.
"Ako se želi predstaviti kandidatkinje kao modele za mladež,
talentirane i brižne oko svojeg obrazovanja, nije potrebno da se još
više skidaju", kazala je ona za agenciju France presse.
(Hina) bnš bnš
121722 MET sep 97