ZAGREB, 12. rujna (Hina) - Proizvodnja i prodaja mineralnih voda u prvom su polugodištu uvećane približno 15 posto prema istom razdoblju lani, a očekuje se da će se trend rasta nastaviti i do kraja godine, ocjena je direktora
Gospodarskog interesnog udruženja proizvođača pića Hrvatske Vinka Milata.
ZAGREB, 12. rujna (Hina) - Proizvodnja i prodaja mineralnih voda u
prvom su polugodištu uvećane približno 15 posto prema istom razdoblju
lani, a očekuje se da će se trend rasta nastaviti i do kraja godine,
ocjena je direktora Gospodarskog interesnog udruženja proizvođača pića
Hrvatske Vinka Milata. #L#
Ovogodišnja će proizvodnja i prodaja znatno nadmašiti lanjsku, kazao
je Milat, a te povoljne prognoze temelje se ponajprije na realnoj
procjeni daljnjeg rasta turističke privrede, odnosno povećane
potrošnje tijekom ljetnjih mjeseci.
Dva domaća proizvođača mineralnih voda, Jamnica iz sastava koncerna
Agrokor te Tvornica Studenac iz sastava koncerna Podravka proizveli su
u prvom polugodištu 39,8 milijuna litara mineralne vode, a prodali
36,7 milijuna litara.
Po Milatovim riječima, na domaćem je tržištu prodano 36,5 milijuna
litara, tj. 14,3 posto više nego lani, dok je izvoz povećan 25,6
posto. Porast prodaje na domaćem tržištu isključivo se odnosi na
porast prodaje Jamnice, budući je tvornica Studenac zadržala lanjsku
razinu prodaje. Slična je situacija i u izvozu, kazao je Milat, a u
ukupnoj domaćoj proizvodnji i prodaji udjel Jamnice bio je približno
79 posto.
U navedenom je razdoblju uvezeno 4,8 milijuna litara mineralnih voda
vrijednih 1,37 milijuna američkih dolara što je dodatno povećalo
ponudu na domaćem tržištu.
Kako smatraju u udruženju, u politici robne razmjene s inozemstvom
potrebno je i nadalje destimulirati uvoz, a stimulirati izvoz
mineralnih voda. Takav zaključak temelje na velikim prirodnim
zalihama te kvaliteti mineralne vode, kao i tehnološkoj i drugoj
osposobljenosti domaće industrije da podmiri povećane potrebe
domaćeg tržišta te poveća izvoz.
(Hina) mk sbo
121202 MET sep 97