ZAGREB, 2. rujna (Hina) - Hrvatska turistička zajednica (HTZ) izdala je peti broj "Turističkih tržišta" posvećen Republici Slovačkoj. U tom izdanju navedeni su brojni podaci o slovačkom turističkom tržištu te o Slovacima kao
privrženim posjetiteljima naših turističkih mjesta.
ZAGREB, 2. rujna (Hina) - Hrvatska turistička zajednica (HTZ) izdala
je peti broj "Turističkih tržišta" posvećen Republici Slovačkoj. U tom
izdanju navedeni su brojni podaci o slovačkom turističkom tržištu te o
Slovacima kao privrženim posjetiteljima naših turističkih mjesta. #L#
U Slovačkoj je od pet milijuna stanovnika 2,4 milijuna radno
sposobnih. Broj nezaposlenih ima relativno stabilni trend pada, dok se
u ovoj godini očekuje prosječna stopa nezaposlenosti od otprilike 15
posto. Ta zemlja ima i vrlo dobre uvjete za razvoj turizma jer
posjeduje sve turističke atrakcije - osim mora, navodi se u tom
priručniku.
Nakon otvaranja granica, poslije 1989. godine, Slovacima je pružena
mogućnost putovanja u inozemstvo i Slovačka je doživjela pravi
turistički "boom" odlazaka. Domaći je turizam zabilježio pad, koji je
završen proteklih godina, a ustupio je mjesto ponovnom razvoju. Tako
je 1996. godine devizni priljev od turističkih dolazaka u Slovačku
iznosio 672,8 milijuna američkih dolara, dok su devizni izdaci za
odlaske iznosili 482,8 milijuna dolara.
Svrha posjeta inozemnih turista u Slovačku proteklih je godina bio
pretežito tranzit, a potom rekreacija, kultura, posjeti prijateljima,
shopping, itd. Po broju stranih dolazaka u Slovačku, Hrvatska se
nalazi na 14. mjestu s 9,1 tisuća turista i prosječnim boravkom od 2,1
dana.
Kada putuju u inozemstvo, jedna skupina Slovaka kupuje jeftinije
aranžmane sa smještajem u turističkim naseljima, bungalovima ili
apartmanima (sa i bez hrane). Drugu, dosta brojnu skupinu Slovaka
predstavljaju gosti bolje platežne moći, koji redovno provede odmor u
inozemstvu. Često kombiniraju ljetni odmor u inozemstvu s
kratkotrajnim boravcima tijekom zime ili zimskim skijanjem u
Slovačkoj.
Treći segment slovačkih gostiju, koji progresivno raste,
predstavljaju gosti koji traže sve tipove usluge. U inozemstvo putuju
ne samo zbog odmora, nego i zbog kulturnih i drugih razloga, a često
putuju i u egzotične krajeve.
Na temelju statističkih podataka Državnog zavoda za statistiku o
dolascima Slovaka u Hrvatsku u 1996. godini, vidljivo je da je prošle
godine u Hrvatsku doputovalo 22,9 milijuna gostiju iz te zemlje. Ove
se godine očekuje povećanje broja slovačkih turista, s tek minimalnim
rastom prosječne duljine boravka.
Iako se u Slovačkoj procjenjuje da prosječna potrošnja njihovih
građana na odmoru u inozemstvu iznosi otprilike 470 njemačkih maraka
po osobi po odmoru, u HTZ-u smatraju da je taj podatak pretjeran te da
prosječni slovački turist u inozemstvu potroši otprilike 50 maraka na
dan.
U 1996. godini u Hrvatskoj se odmaralo 83.933 Slovaka, odnosno 210
posto više nego preklani. Oni su pritom ostvarili 600.416 noćenja tj.
200 posto više nego 1995.
Peti broj "Turističkih tržišta" posvećen Slovačkoj sadrži i dodatak
tj. sažetke studija zagrebačkog Instituta za turizam i njemačke
konzultantske kuće Steigenberger consulting o "Konkurentnosti
hrvatskog turizma".
(Hina) splj sbo
020933 MET sep 97