ZAGREB, 25. kolovoza (Hina) - U rovinjskoj turističkoj tvrtki Jadran-turist d.d. proteklog je tjedna ostvareno milijunto noćenje i to čak 22 dana ranije nego lani, istaknula je voditeljica odnosa s javnošću te tvrtke Marija
Črnac.
ZAGREB, 25. kolovoza (Hina) - U rovinjskoj turističkoj tvrtki
Jadran-turist d.d. proteklog je tjedna ostvareno milijunto noćenje i
to čak 22 dana ranije nego lani, istaknula je voditeljica odnosa s
javnošću te tvrtke Marija Črnac. #L#
Prema procjenama poslovodstva te tvrtke, u prvih osam mjeseci ove
godine ostvarit će se 1,1 milijun noćenja, odnosno 12 posto manje
nego u istom razdoblju 1990. godine. No, turistički promet u
ovogodišnjem kolovozu bit će 10 posto veći nego u istom mjesecu
zadnje predratne godine, a iznosit će 460.000 noćenja. Najveći
dio tog povećanja odnosit će se na kampove, koji će ostvariti 20
posto veći promet nego 1990.
Uspoređujući strukturu noćenja po zemljama pripadnosti, u odnosu na
1990. godinu primjetan je značajniji preokret u korist austrijskih,
talijanskih i noćenja turista iz istočnoeuropskih zemalja. Istodobno,
primjetan je i veliki pad noćenja gostiju iz Velike Britanije te
skandinavskih i zemalja Beneluxa.
U odnosu na 1996. godinu, kada je zabilježen 1,1 milijun noćenja,
ovogodišnji je plan ostvariti 1,2 milijuna noćenja, što je 15
posto više. Prema dosadašnjim rezultatima, taj će se plan prebaciti
zbog toga što će se samo u kolovozu ostvariti 20 posto više noćenja
od planiranih.
Najveći prebačaj plana realizirat će se u kampovima, zbog čije je
ukupne popunjenosti dosegnut broj od 19.000 gostiju dnevno. Dobro
popunjenje prati i porast prosječne prodajne cijene, koja je u odnosu
na prošlu godinu 11 posto viša, što će pridonijeti ostvarenju
boljeg financijskog rezultata.
Za turističku 1998. godinu u Jadran-turistu planiraju porast broja
noćenja za tri posto budući da pojedini objekti zbog većih
investicijskih ulaganja, koji će uslijediti tijekom ovogodišnje jeseni
i proljeća iduće godine, neko vrijeme neće biti u funkciji. Ta će
ulaganja u poboljšanje turističke ponude objekata, uz daljnje uvođenje
međunarodnih standarda u operativnom poslovanju, biti uzrokom porasta
prodajnih cijena za 1998. godinu u prosjeku od osam do deset posto,
što bi pak, trebalo imati pozitivan učinak na financijsko poslovanje.
Glavni napori u prodajnim aktivnostima za 1998. godinu usmjerit će se
na produženje pred i posezone, većom realizacijom grupnih dolazaka,
što zahtjeva kreiranje posebnih programa u skladu s pozicioniranjem
smještajnih objekata i njihovim mogućnostima te naglašavanjem
specifičnosti i komparativnih prednosti potrebnih za stvaranje
potražnje.
Kod definiranja emitivnih tržišta za iduću godinu, daljnja prodaja
turističkih aranžmana usmjerit će se na njemačko, austrijsko,
talijansko, slovensko, češko i slovačko tržište, ali i na brži
povratak gostiju s britanskog, skandinavskog i tržišta zemalja
Beneluxa.
Po informacijama s tržišta i plasmanu kapaciteta, u idućoj se godini
očekuje promjena strukture gostiju u korist gostiju iz
zapadnoeuropskih zemalja. Alotmanska prodaja će i nadalje biti
značajan kanal u prodaji Jadranturistovih kapaciteta.
Dobrim poznavanjem tržišta, kombinacijom alotmana (prodajom preko
turoperatora i agencija) i individualne prodaje, u sezoni je moguće
osigurati optimalno popunjenje objekata uz tendenciju povećanja
prihoda, smatraju u Jadranturistu. Uz već postojeći kanal prodaje
turističkih aranžmana preko Interneta, uvodi se i svjetski
rezervacijski sistem GDS, ugovaranje s konzorcijima i mega agencijama
te avio kompanijama, kao i uvođenje GSA tj. prodajnih agenata.
(Hina) splj sbo
251217 MET aug 97