FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

USKORO PRIMJENA PRAVILNIKA O HOMOLOGACIJSKOJ ISPRAVNOSTI VOZILA

ZAGREB, 23. kolovoza (Hina) - Od 15. rujna u Hrvatsku se neće moći uvesti, cariniti niti registrirati ni jedno motorno ili priključno vozilo koje neće imati potvrdu o homologacijskoj ispravnosti, odnosno koje neće zadovoljavati Pravilnik o izmjenama i dopunama pravilnika o homologaciji vozila. Riječ je Pravilniku koji je temeljem Zakona o normizaciji donio Državni zavod za normizaciju i mjeriteljstvo, 8. kolovoza objavljen je u Narodnim novinama, a u primjeni će biti od 15. rujna.
ZAGREB, 23. kolovoza (Hina) - Od 15. rujna u Hrvatsku se neće moći uvesti, cariniti niti registrirati ni jedno motorno ili priključno vozilo koje neće imati potvrdu o homologacijskoj ispravnosti, odnosno koje neće zadovoljavati Pravilnik o izmjenama i dopunama pravilnika o homologaciji vozila. Riječ je Pravilniku koji je temeljem Zakona o normizaciji donio Državni zavod za normizaciju i mjeriteljstvo, 8. kolovoza objavljen je u Narodnim novinama, a u primjeni će biti od 15. rujna. #L# Svrha toga Pravilnika jest zaštita od uvoza tehnički nepodobnih vozila. Uvođenjem homologacije vozila provjeravat će se sigurnosna i ekološka ispravnost svakog vozila koje se uveze u Hrvatsku i to prije uvoznog carinjenja, istaknuo je voditelj odjela za ispitivanje vozila iz Centra za vozila Hrvatske dr. Miljenko Ferić. Naglasio je da će Državni zavod za normizaciju i mjeriteljstvo organizaciju te provjere najvjerojatnije povjeriti Centru za vozila Hrvatske i Hrvatskom autoklubu (HAK). Pojašnjavajući odredbe toga pravilnika, Ferić je rekao da će od 15. rujna zabrana uvoza u Hrvatsku osobnih vozila koja ne smiju biti starija od sedam godina postatiti nevažna, jer će sada Pravilnikom država uspostaviti kriterije (ECE pravilnici odnosno EEC smjernice) koji se inače u razvijenim europskim državama primjenjuju još od 1958. Provjera vozila obuhvaćat će aktivnu sigurnost (kočenje, upravljački mehanizama i drugo), pasivnu sigurnost (sigurnosni pojasevi, sigurnosna stakla i drugo), zaštitu okoliša (emisija ispušnih plinova i krutih čestica iz motora, buka, radijske smetnje i drugo) te opće sigurnosne uvjete i drugo (zaštita od neovlaštene uporabe, brzinomjer, mjerenje potrošnje goriva, snage motora i drugo). Provjera homologacije svakoga vozila morat će se obaviti prije carinjenja jer ono vozilo koje ne zadovoljava Pravilnik, odnosno koje nije homologacijski ispravno neće moći biti uvezeno, ocarinjeno, niti registrirano. Ferić ističe kako je stoga važno da kupci rabljenih vozila u zemljema izvan Hrvatske prije kupnje moraju znati broj šasije vozila koje kupuju i dati ga na provjeru glavnom zastupniku vozila u Hrvatskoj koji će im izdati potvrdu proizvođača s kojom tek tada mogu ići na carinjenje. Državni zavod za normizaciju i mjeriteljstvo odredit će zastupnike koji će moći izdavati tu potvrdu, a ako u Hrvatskoj nema glavnog zastupnika neke marke vozila, potvrdu će moći izdati proizvođač ili glavni zastupnik u zemlji u kojoj se vozilo kupuje. Ferić je posebice napomenuo kako tu potvrdu proizvođača neće moći izdati dileri nego isključivo glavni zastupnici marke vozila koje Državni zavod odredi za taj posao. Govoreći o tehničkom dijelu, pomoćnik direktora Centra za vozila Hrvatske Zoran Kalauz je istaknuo da će kupac, nakon što dobije potvrdu proizvođača od zastupnika vozila, tek tada moći u jednu od pedesetak postaja za tehnički pregled, smještenih u blizini carinskih ispostava. Po njegovim riječima, u njima će raditi oko 120 nadzornika, koji su već prošli posebnu izobrazbu, a koji će pregledati te potvrde i vozila prije nego što se ona proglase homologacijski ispravnima. Tek nakon provjere homologacijske ispravnosti vozilo će se moći cariniti i zatim registrirati. Potvrda proizvođača stajat će oko 350 kuna. Naknada za postupak homologacije, primjerice za osobni automobil, stajat će 900 kuna, a upravna pristojba 70 kuna. Hrvatski branitelji i članovi njihovih obitelji koji imaju pravo na carinske i porezne olakšice neće plaćati troškove homologacije za vozila koja uvoze. (Hina) bma gk 230805 MET aug 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙