ZAGREB, 23. kolovoza (Hina) - Od 15. rujna u Hrvatsku se neće moći uvesti, cariniti niti registrirati ni jedno motorno ili priključno vozilo koje neće imati potvrdu o homologacijskoj ispravnosti, odnosno koje neće zadovoljavati
Pravilnik o izmjenama i dopunama pravilnika o homologaciji vozila. Riječ je Pravilniku koji je temeljem Zakona o normizaciji donio Državni zavod za normizaciju i mjeriteljstvo, 8. kolovoza objavljen je u Narodnim novinama, a u primjeni će biti od 15. rujna.
ZAGREB, 23. kolovoza (Hina) - Od 15. rujna u Hrvatsku se neće moći
uvesti, cariniti niti registrirati ni jedno motorno ili priključno
vozilo koje neće imati potvrdu o homologacijskoj ispravnosti, odnosno
koje neće zadovoljavati Pravilnik o izmjenama i dopunama pravilnika o
homologaciji vozila. Riječ je Pravilniku koji je temeljem Zakona o
normizaciji donio Državni zavod za normizaciju i mjeriteljstvo, 8.
kolovoza objavljen je u Narodnim novinama, a u primjeni će biti od 15.
rujna. #L#
Svrha toga Pravilnika jest zaštita od uvoza tehnički nepodobnih
vozila. Uvođenjem homologacije vozila provjeravat će se sigurnosna i
ekološka ispravnost svakog vozila koje se uveze u Hrvatsku i to prije
uvoznog carinjenja, istaknuo je voditelj odjela za ispitivanje vozila
iz Centra za vozila Hrvatske dr. Miljenko Ferić. Naglasio je da će
Državni zavod za normizaciju i mjeriteljstvo organizaciju te provjere
najvjerojatnije povjeriti Centru za vozila Hrvatske i Hrvatskom
autoklubu (HAK).
Pojašnjavajući odredbe toga pravilnika, Ferić je rekao da će od 15.
rujna zabrana uvoza u Hrvatsku osobnih vozila koja ne smiju biti
starija od sedam godina postatiti nevažna, jer će sada Pravilnikom
država uspostaviti kriterije (ECE pravilnici odnosno EEC smjernice)
koji se inače u razvijenim europskim državama primjenjuju još od 1958.
Provjera vozila obuhvaćat će aktivnu sigurnost (kočenje, upravljački
mehanizama i drugo), pasivnu sigurnost (sigurnosni pojasevi,
sigurnosna stakla i drugo), zaštitu okoliša (emisija ispušnih plinova
i krutih čestica iz motora, buka, radijske smetnje i drugo) te opće
sigurnosne uvjete i drugo (zaštita od neovlaštene uporabe, brzinomjer,
mjerenje potrošnje goriva, snage motora i drugo).
Provjera homologacije svakoga vozila morat će se obaviti prije
carinjenja jer ono vozilo koje ne zadovoljava Pravilnik, odnosno koje
nije homologacijski ispravno neće moći biti uvezeno, ocarinjeno, niti
registrirano.
Ferić ističe kako je stoga važno da kupci rabljenih vozila u zemljema
izvan Hrvatske prije kupnje moraju znati broj šasije vozila koje
kupuju i dati ga na provjeru glavnom zastupniku vozila u Hrvatskoj
koji će im izdati potvrdu proizvođača s kojom tek tada mogu ići na
carinjenje. Državni zavod za normizaciju i mjeriteljstvo odredit će
zastupnike koji će moći izdavati tu potvrdu, a ako u Hrvatskoj nema
glavnog zastupnika neke marke vozila, potvrdu će moći izdati
proizvođač ili glavni zastupnik u zemlji u kojoj se vozilo kupuje.
Ferić je posebice napomenuo kako tu potvrdu proizvođača neće moći
izdati dileri nego isključivo glavni zastupnici marke vozila koje
Državni zavod odredi za taj posao.
Govoreći o tehničkom dijelu, pomoćnik direktora Centra za vozila
Hrvatske Zoran Kalauz je istaknuo da će kupac, nakon što dobije
potvrdu proizvođača od zastupnika vozila, tek tada moći u jednu od
pedesetak postaja za tehnički pregled, smještenih u blizini carinskih
ispostava. Po njegovim riječima, u njima će raditi oko 120 nadzornika,
koji su već prošli posebnu izobrazbu, a koji će pregledati te potvrde
i vozila prije nego što se ona proglase homologacijski ispravnima. Tek
nakon provjere homologacijske ispravnosti vozilo će se moći cariniti i
zatim registrirati.
Potvrda proizvođača stajat će oko 350 kuna. Naknada za postupak
homologacije, primjerice za osobni automobil, stajat će 900 kuna, a
upravna pristojba 70 kuna.
Hrvatski branitelji i članovi njihovih obitelji koji imaju pravo na
carinske i porezne olakšice neće plaćati troškove homologacije za
vozila koja uvoze.
(Hina) bma gk
230805 MET aug 97