ZAGREB, 22. kolovoza (Hina) - Koprivnički prehrambeni koncern Podravka u prvih je šest mjeseci ove godine na tržišta prekomorskih zemalja - Sjedinjenih Američkih Država (SAD), Kanade i Južne Amerike - izvezla proizvoda u vrijednosti
približno 3,5 milijuna američkih dolara čime je ostvareno 50 posto plana, kazao je direktor Podravkine Vanjske trgovine za prekomorske zemlje Ante Mileta.
ZAGREB, 22. kolovoza (Hina) - Koprivnički prehrambeni koncern Podravka
u prvih je šest mjeseci ove godine na tržišta prekomorskih zemalja -
Sjedinjenih Američkih Država (SAD), Kanade i Južne Amerike - izvezla
proizvoda u vrijednosti približno 3,5 milijuna američkih dolara čime
je ostvareno 50 posto plana, kazao je direktor Podravkine Vanjske
trgovine za prekomorske zemlje Ante Mileta. #L#
Po njegovim riječima, izvoz u te zemlje smanjen je u odnosu na ranije
godine ponajprije zbog više cijena Podravkinih proizvoda što je,
primjerice, uz izuzetno jaku konkurenciju u tim zemljama, gotovo u
potpunosti zaustavilo izvoz džemova. Podravka je, ističe Mileta,
ranijih godina samo u SAD i Kanadu izvozila između 2000 i 2500 tona
džemova.
U strukturi izvoza 80 posto čini vegeta, koje se do kraja godine
planira izvesti oko 1000 tona samo u SAD i Kanadu. Unatoč poteškoćama
u poslovanju koncerna, direktor Mileta najavljuje pozitivne pomake u
idućem razdoblju.
Naime, u Podravki namjeravaju povećati izvoz te širiti svoje
aktivnosti na nova tržišta. Do prošle godine, primjerice, koncern je
svoje čajeve izvozio u neznatnim količinama na kandsko tržište, dok je
ove godine taj izvoz po udjelu odmah iza vegete, a sve više se
povećava i na tržištu SAD.
Prema Miletovim očekivanjima, izvozom bi se čajeva od sezone do
sezone, tj. od travnja ove do istog mjeseca sljedeće godine moglo
ostvariti približno 300 tisuća dolara.
"Iako izvoz u prekomorske zemlje nije velik u odnosu na ukupan izvoz
koncerna, istaknuo je Mileta, nije niti zanemariv budući je na njemu
perspektiva Podravke, posebice kada se krene na osvajanje novih
tržišta."
Naime, uskoro će krenuti izvoz za Filipine, pregovara se o izvozu u
Indoneziju i Maleziju, nedavno je prvi kontejner s Podravkinim
proizvodima otišao za Venezuelu, dok je izvoz u Brazil krenuo prošle
godine.
Od svih tih perspektivnih zemalja, Mileta posebno ističe Brazil koji
je velik i po broju stanovnika i površini, a brazilska je kuhinja
slična hrvatskoj. Prije dva mjeseca na tom tržištu koncern je testirao
prodaju vegete, a rezultati su optimistični, ponajviše zbog toga što je
Brazil posljednjih godina liberalizirao uvoz.
Glavna poteškoća povećanju izvoza, smatra Mileta, visoki su
proizvodni troškovi, a ukoliko bi se oni smanjili za približno 20 do
30 posto Podravkini bi proizvodi bili konkurentni cijenom te bi izvoz
mogao dosegnuti i do šest milijuna dolara. Kad bi se još više ulagalo
u promidžbene aktivnosti izvoz u prekomorske zemlje mogao bi dosegnuti
i 10 milijuna dolara.
Inače, Podravka je u prvom polugodištu izvezla robe u vrijednosti
55,4 milijuna dolara, dok je u cijeloj prošloj godini izvozom
ostvareno 132,2 milijuna dolara.
(Hina) mk sbo
221121 MET aug 97