WASHINGTON, 20. kolovoza (Hina/UPI) - Američko Ratno zrakoplovstvo vjerojatno će isplatiti novčane naknade za smrt više od polovice putnika američkog vojnog zrakoplova koji se u travnju prošle godine srušio nedaleko od Dubrovnika,
prenosi u srijedu agencija UPI izjavu dužnosnice Ratnog zrakoplovstva (US Air Force).
WASHINGTON, 20. kolovoza (Hina/UPI) - Američko Ratno zrakoplovstvo
vjerojatno će isplatiti novčane naknade za smrt više od polovice
putnika američkog vojnog zrakoplova koji se u travnju prošle godine
srušio nedaleko od Dubrovnika, prenosi u srijedu agencija UPI izjavu
dužnosnice Ratnog zrakoplovstva (US Air Force). #L#
Po riječima glasnogovornice USAF-a bojnice Cecily Christian, uloženo
je 18 odštetnih zahtjeva. Najveći broj takvih zahtjeva pristigao je od
pravnih zastupnika poslovnih ljudi koji su poginuli u nesreći.
U nesreći američkog vojnog zrakoplova 3. travnja 1996. godine kod
Dubrovnika poginulo je 35 osoba među kojima i američki ministar
trgovine Ron Brown.
Bojnica Christian izjavila je da američko Ratno zrakoplovstvo pozorno
razmatra svaki odštetni zahtjev, te da će "naknada biti isplaćena ako
se zahtjev ocijeni opravdanim". Dodala je kako je politika USAF-a da
ne objavljuje iznose eventualnih naknada.
Istragom vezanom za nesreću kod Dubrovnika, koju je provelo američko
vojno povjerenstvo, zaključno je utvrđeno je da su tragediju
prouzročili propusti u zapovijedanju, pogreška pilota i loše razrađena
procedura prilaženja zračnoj luci, ističe UPI.
Prema izvješću, koje sadrži 7.100 stranica, zrakoplov CT-43 (vojna
verzija Boeinga 737) bio je gotovo 2 milje izvan kursa, a piloti su u
pokušaju slijetanja po olujnom nevremenu zrakoplov spustili prenisko
i uz preveliku brzinu.
Tri visoka časnika američkog Ratnog zrakoplovstva odgovorna za
zrakoplov, jedan general i dva pukovnika, smijenjena su s dužnosti
nakon nesreće.
U sažetku vojnog izvješća od 7.100 stranica, ističe se da su piloti
zrakoplova CT-43 načinili niz pogrešaka koje su dovele do toga da
se zrakoplov udalji 1.8 milja od kursa i udari u brdo Sv. Ivana, pri
čemu je poginulo svih 35 putnika i članova posade.
Pilot, satnik Ashely Davis i kopilot, satnik Tim Shafer, imali su
iskustva u prevoženju visokih dužnosnika te su morali znati da su
loše vremenske prilike kod Dubrovnika slijetanje učinile nesigurnim,
navodi se u izvješću.
"Na dan nesreće posada je višestruko iskazala ponašanje
nekarakteristično za uobičajenu profesionalnost po kojoj su dvojica
pilota bili poznati. Takvo je ponašanje smanjilo sposobnost nošenja sa
zahtjevima misije", navodi se dalje u izvješću američkog vojnog
istražnog povjerenstva.
Neodgovarajuće izrađen plan leta imao je za posljedicu 15-minutno
kašnjenje pri dolasku u Dubrovnik, pa je posada, prema izvješću,
vjerojatno osjećala pritisak da nadoknadi izgubljeno vrijeme.
Kada je počeo prilaziti, zrakoplov je prešao "završno sredstvo
prilaženja" ili "neusmjereni radio-far (NDB)", "bez odobrenja
(clearance) iz kontrolnog tornja dubrovačke zračne luke i leteći
brzinom 80 čvorova (145 km/h) većom od propisane", precizira se u
izvješću.
Nakon što su propustili radio-far, piloti su načinili novu grešku ne
spustivši zakrilca i stajni trap što bi smanjilo brzinu zrakoplova,
ističe se, među ostalim, u izvješću o nesreći američkog zrakoplova kod
Dubrovnika.
(Hina) ii/dh dh
201300 MET aug 97