ZAGREB, 12. kolovoza (Hina) - Hrvatski inženjer Gjuro Stipetić (1876-1946) prvi je u prosincu 1915. godine predložio austro-ugraskom ministarstvu mornarice osnovu (projekt) izgradnje "trgovačke podmornice", piše Tonko Tabain u
časopisu "Brodogradnja" u ogledu posvećenom "arhitektu hrvatske brodogradnje".
ZAGREB, 12. kolovoza (Hina) - Hrvatski inženjer Gjuro Stipetić
(1876-1946) prvi je u prosincu 1915. godine predložio austro-ugraskom
ministarstvu mornarice osnovu (projekt) izgradnje "trgovačke
podmornice", piše Tonko Tabain u časopisu "Brodogradnja" u ogledu
posvećenom "arhitektu hrvatske brodogradnje". #L#
Zagrepčanin Gjuro Stipetić je, navodi se u nastavku, po završetku
studija strojarstva u Beču 1889. stupio u službu austro-ugarske ratne
mornarice kao "provizorni brodograđevni inženjer" u činu natporučnika.
Bio je dodijeljen najvećem austro-ugarskom mornaričkom Arsenalu u
Puli, a 1911. postaje šef ratne brodogradnje u Monfalconeu gdje je pod
njevovim vodstvom i po njegovim nacrtima izgrađena čitava flota ratnih
brodova. Među njima se ističu oklopljeni krstaši "Saida", "Helgoland"
i "Novara" za Austro-Ugarsku, te četiri krstarice za Kinu. Od 1915.
kada je Italija osvojila brodogradilište u Monfalconeu, ing. Stipetić
uz ino u Bremenu izrađuje planove za gradnju podmornica. Kada je 1915.
godine predložio izgradnju trgovačke podmornice, austro-ugarsko
ministarstvo mornarice je izjavilo da za takav poduhvat nema interesa.
Samo nekoliko mjeseci kasnije Njemačka je izazvala pravu senzaciju
porinućem svoje trgovačke podmornice "Bremen".
(Hina) ld
121143 MET aug 97