ZAGREB, 28. srpnja (Hina) - Na području Telekomunikacijskog centra (TKC) Zagreb trenutačno je postavljeno više od 2100 telefonskih govornica. Po prognozama Hrvatske pošte i telekomunikacija (HPT), do kraja ovog stoljeća bit će ih
između 3,5 tisuće i četiri tisuće, što je optimalno za zadovoljenje potreba za tom vrstom telekomunikacijskih usluga.
ZAGREB, 28. srpnja (Hina) - Na području Telekomunikacijskog centra
(TKC) Zagreb trenutačno je postavljeno više od 2100 telefonskih
govornica. Po prognozama Hrvatske pošte i telekomunikacija (HPT), do
kraja ovog stoljeća bit će ih između 3,5 tisuće i četiri tisuće, što
je optimalno za zadovoljenje potreba za tom vrstom telekomunikacijskih
usluga. #L#
Veći broj govornica trebalo bi postaviti u pojedinim dijelovima
Zagreba, najviše u središnjem dijelu. Usprkos činjenici da danas
većina kućanstava ima telefonski priključak, zanimanje građana
za tom uslugom u stalnom je porastu. Tako i ukupan broj ostvarenih
impulsa na telefonskim govornicama godišnje raste od deset
do 15 posto.
No, postoje i ona godišnja razdoblja u kojima je slabiji promet
u govornicama. To su uglavnom ljetni mjeseci kada iz Zagreba odlaze
mnogi studenti i srednjoškolci, što, kako su istaknuli u HPT-u,
dokazuje da su to ujedno i najčešći korisnici.
Na prigradskome području postavljeno je zamjetno manje govornica
nego u gradu, a one ostvaruju i znatno manji promet - od 300 do
1000 impulsa mjesečno po govornici, ponajviše zbog male fluktuacije
ljudi te zbog toga što gotovo svako kućanstvo i u ruralnim
područjima ima telefon.
Ispravnost govornica na području TKC Zagreb na visokoj je razini te
je u prosjeku manje od jedan posto govornica u kvaru, što je gotovo
zanemarivo, budući je vrijeme otklanjanja kvara nekoliko sati.
Inače, po uzoru na zapadnoeuropske zemlje i u Hrvatskoj se početkom
lipnja započelo s uvođenjem usluge dolaznog poziva u telefonskim
govornicama, čime će najmanje 80 posto govornica u cijeloj zemlji
dobiti mogućnost dvosmjerne komunikacije, istaknuli su u HPT-u.
(Hina) at sbo
281053 MET jul 97