SPLIT, 15. srpnja (Hina) - Udruga hrvatskih brodara nakon današnjeg sastanka u Splitu održala je konferenciju za novinare na kojoj su brodari izrazili zabrinutost zbog, kako su rekli, krize na svjetskom brodskom tržištu koja je u
prvih 6 mjeseci ove godine jača od očekivane, te će ova 1997. za njih biti, naglasili su, najgora godina do sada.
SPLIT, 15. srpnja (Hina) - Udruga hrvatskih brodara nakon današnjeg
sastanka u Splitu održala je konferenciju za novinare na kojoj su
brodari izrazili zabrinutost zbog, kako su rekli, krize na svjetskom
brodskom tržištu koja je u prvih 6 mjeseci ove godine jača od
očekivane, te će ova 1997. za njih biti, naglasili su, najgora godina
do sada. #L#
Domaćin skupa hrvatskih brodara direktor "Jadroplova" Nikša Giovaneli
kazao je da 194 broda u toj udruzi s nosivošću od preko 3 i pol
milijuna BRT gotovo stopostotno rade na stranom tržištu i do sada su
se uspijevali održati s pristojnim zaradama. Istina, vozarine na
svjetskom tržištu ne padaju, ali i ne rastu, a cijena goriva nakon
dramatičnog skoka sa 85 na 125 dolara po toni na početku prošle godine
sada je 103 dolara po toni i ne pokazuje tendenciju pada što najviše
zabrinjava budući da je gorivo jedna od najvećih stavki u troškovima.
No, ova kriza neće ugroziti nijedan projekt hrvatskih brodara što
pokazuje i obnove po ranije zacrtanim planovima s novim brodovima,
ali novca nema kao prijašnjih godina te su brodari uputili apel
dioničarima da imaju strpljenja. Apel je također upućen svima koje
hrvatske brodarske kuće sponzoriraju da ih ne izlažu pritiscima za
većim donacijama jer, rekli su, rezultati poslovanja u ovoj neće biti
kao prijašnjih godina i novca jednostavno nema premda, posebno su
naglasili, dugoročno su sve hrvatske brodarske tvrtke stabilne.
Brodari su također s konferencije za novinare uputili upozorenje koje
se odnosi na kuponsku privatizaciju, za koju su rekli da je kao sustav
uistinu pošten način, ali da kupon nije novac i da to, kada su
brodarske tvrtke u pitanju, godinama neće biti, odnosno da vlasnici
kupona u brodarskim tvrtkama ne mogu u kratkom vremenu osjetiti
materijalnu korist od njih. U kuponsku privatizaciju su inače ušle
"Atlantska plovidba" iz Dubrovnika s vrijednošću od 52 milijuna
njemačkih maraka, Slobodna plovidba iz Šibenika s 40 milijuna maraka i
splitski Brodospas s 13,5 milijuna maraka.
(Hina) em db
151550 MET jul 97