PARIZ, 10. lipnja (Hina/AFP) - Nezaobilazna umjetnica kad se radi o suvremenom plesu, koreografkinja Pina Bausch sa svojih je 57 godina u ponedjeljak navečer trijumfalno ušla u repertoar baleta Pariške opere, svojom "lucidnom,
tragičnom i žestokom" verzijom "Posvećenja proljeća" na glazbu Stravinskog.
PARIZ, 10. lipnja (Hina/AFP) - Nezaobilazna umjetnica kad se radi o
suvremenom plesu, koreografkinja Pina Bausch sa svojih je 57 godina u
ponedjeljak navečer trijumfalno ušla u repertoar baleta Pariške opere,
svojom "lucidnom, tragičnom i žestokom" verzijom "Posvećenja proljeća"
na glazbu Stravinskog. #L#
Prvi put umjetnica povjerava nekom drugom ansamblu (njezin je
Tanztheater Wuppertal) jednu od svojih koreografija. Palača Garnier
bila je rasprodana tom prigodom, a slobodnih mjesta za idućih deset
predstava, do 19. lipnja, vrlo je malo.
Pridruživši se francuskim plesačima za zadnji poklon na sceni,
njemačka koreografkinja izrazila je zadovoljstvo napravljenilm poslom
i trudom koji su uložili plesači u "Posvećenom proljeću" koji plešu
bosih nogu na podlozi prekrivenoj smeđim pijeskom.
Pina Bausch odbija evocirati primitivnu Rusiju iz prve verzije
"Proljeća" iz 1913. već predstavlja, bez dekora i sa samo slabim
osvjetljenjem, borbu ljudi za preživljavanjem i vječni sukob muškaraca
i žena.
Palača Garnier ugošćuje taj događaj u okviru programa posvećenog
trojici najvećih koreografa 20. stoljeća: uz Pinu Bausch predstavit će
se ondje Amerikanac ruskog podrijetla George Balanchine sa "Serenadom"
te Britanac Anthony Tudor s "Dark elegies" na glazbu Čajkovskog i
Mahlera.
(Hina) bnš bnš
101301 MET jun 97