LJUBLJANA, 26. lipnja (Hina) - Slovenija nije zadovoljna rezultatima helsinške Paneuropske prometne konferencije, osobito pitanjem financiranja dvaju prometnih koridora koji bi morali prolaziti njezinim teritorijem, a sudeći po prvim
izjavama dužnosnika i komentarima u medijima oni su manji od očekivanog.
LJUBLJANA, 26. lipnja (Hina) - Slovenija nije zadovoljna
rezultatima helsinške Paneuropske prometne konferencije, osobito
pitanjem financiranja dvaju prometnih koridora koji bi morali
prolaziti njezinim teritorijem, a sudeći po prvim izjavama dužnosnika
i komentarima u medijima oni su manji od očekivanog. #L#
"Delo" tako piše u četvrtak da bi za gradnju deset koridora
bilo potrebno gotovo 7 milijardi eccua, a samo za šest takvih pravaca
postoje planovi kako ih financirati. Samo 10 posto obično čine
međunarodni krediti, a ostalo države financiraju same. Poruka
Helsinkija je da se transportni sustav ne zaustavlja na granicama, ali
ga može blokirati novac, bez toga je slobodan protok roba iluzija,
komentira list.
Slovenija i dalje prioritetnim smatra 5. koridor od Italije do
Mađarske koji je u njezinu nacionalnom interesu. List dodaje i
posebnu izjavu hrvatskog ministra prometa Željka Lužavca o koridoru 5.
prema Hrvatskoj u kojoj se kaže kako povezivanje Trsta i Rijeke i
nakon Helsinkija ostaje otvoreno. "Na pravcu Ljubljana-Zagreb naše su
države našle identičan interes, dok je za tok 10. koridora na pravcu
Graz-Maribor-Zagreb razlika samo u dinamici gradnje te veze", rekao je
Lužavec u posebnoj izjavi za "Delo".
U okviru helsinške konferencije slovenski ministar prometa Anton
Bergauer rekao je da su i 5. i 10. koridor, koji prolaze preko
Slovenije, od velike važnosti iako Slovenijom sada protječe samo 15
posto tranzitnog prometa u odnosu na promet do 1990. godine.
(Hina) fl br
261449 MET jun 97