FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HELSINKI: TRENUTNE I BUDUĆE PROMETNE POTREBE NOVE EUROPE

HELSINKI, 24. lipnja (Hina) - Dopunjenom mrežom europskih koridora te snažnijim aktiviranjem morskih područja i veza između Europe i Azije mogu se zadovoljiti trenutne i buduće prometne potrebe poslije hladnoratovske Europe, rečeno je u utorak u Helsinkiju na Trećoj sveeuropskoj prometnoj konferenciji.
HELSINKI, 24. lipnja (Hina) - Dopunjenom mrežom europskih koridora te snažnijim aktiviranjem morskih područja i veza između Europe i Azije mogu se zadovoljiti trenutne i buduće prometne potrebe poslije hladnoratovske Europe, rečeno je u utorak u Helsinkiju na Trećoj sveeuropskoj prometnoj konferenciji. #L# Treća sveeuropska prometna konferencija nastavila je u utorak rad po radnim skupinama. Prva radna skupina razmatra razvitak oblasti europskog prometa u prosljednje tri godine od II. konferencije na Kreti. Druga radna skupina bavi se europskom prometnom mrežom a treća razmatra pitanja inteligentne uporabe prometnih sustava. Govoreći o prilagodbi tzv. "kretskih koridora" usvojenih na prethodnoj konferenciji 1994. na Kreti, predstavnik Europske komisije Juergen Erdmenger je rekao kako se u proteklih 3 godine došlo do spoznaje da je potrebno predložene koridore dopuniti kao i uvesti potpuno novi deseti koridor od Salzburga preko Ljubljane, Zagreba i Beograda do Soluna. On je također naglasio da bi osim postojećeg koncepta koridora, koji se temelje na razvitka veza između glavnih središta aktivnosti, trebalo također ubuduće posebno raditi na prometnom razvitsku europskih morskih bazena kao i veza između Europe i Azije. U dokumentu koji će biti dio Helsinške deklaracije predlaže se jače aktiviranje Barencovog euroarktičkog područja, crnomorskog bazena, područja Mediterana te područja Jadranskog i Jonskog mora. Hrvatska je posebno zadovoljna prijedlogom završnog dokumenta Helsinške konferencije jer je u njega ušlo nekoliko prometnih pravaca koji prolaze njenim teritorijem. Ukoliko se usvoji prijedlog Završnog dokumenta, što je skoro sasvim izvjesno, kroz Hrvatsku bi ubuduće prolazili ogranci petog koridora od Rijeke preko Zagreba do Budimpešte, i od Ploča preko Sarajeva i Osijeka do Budimpešte, kao i novi deseti koridor od Salzburga preko Zagreba do Soluna i njegov ogranak od Graca preko Maribora do Zagreba. Time bi Hrvatska izašla iz prometne izoliranosti u koju je dospjela na prethodnoj Sveeuropskoj prometnoj konferenciji na Kreti kada nijedan od europskih prometnih pravaca nije prolazio njenim teritorijem. Izgradnja sveeuropskih prometnih koridora omogućit će slobodno kretanje ljudi i roba i stvoriti veću političku gospodarsku socijalnu koheziju u izmijenjenoj Europi, rekao je na skupini koja se bavi europskom prometnom mrežom član Europskog parlamenta Brian Simpson. Ovi prometni koridori koji u sebi podrazumjevaju izgradnju cestovnih i željezničkih pravaca i povezivanje morskih i zračnih luka trebali bi biti dovršeni do 2015. godine. Prema procjenama za modernizaciju postojeće prometne mreže koje se uklapa u ove europske koridore te izgradnju nedostajućih djelova u narednih 10 do 15 godina trebalo bi uložiti između 50 do 70 milijardu ecua. Kako je rekao Brian Simpson, 90 posto ovih sredstava trebale bi osigurati same zemlje a 10 posto međunarodne financijske institucije. (Hina) sl sd 241221 MET jun 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙