FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HRVATSKA SE U HELSINKIJU UKLJUČUJE U EUROPSKU PROMETNU MREŽU

ZAGREB, 22. lipnja (Hina - Slavoljub Leko) - Hrvatska će od prometnog slijepog crijeva Europe, na koje je bila svedena 1994. na Kreti, narednog tjedna u Helsinkiju biti priznata kao sastavni dio europske prometne mreže.
ZAGREB, 22. lipnja (Hina - Slavoljub Leko) - Hrvatska će od prometnog slijepog crijeva Europe, na koje je bila svedena 1994. na Kreti, narednog tjedna u Helsinkiju biti priznata kao sastavni dio europske prometne mreže. #L# "Mi postajemo sastavni dio europske prometne mreže a stječemo i mogućnost sudjelovanja u stvaranju europske prometne politike," rekao je za Hinu tajnik hrvatskog Ministarstva pomorstva, prometa i veza Mijo Petek pred treću Sveeuropsku prometnu konferenciju koja se od 23. do 25. lipnja održava u Helsinkiju. Hrvatsku će na konferenciji predstavljati izaslanstvo koje vodi ministar pomorstva, prometa i veza Željko Lužavec. Hrvatska očekuje da će u Helsinšku deklaraciju, završni dokument Konferencije, ući tri ogranka V koridora (prometni pravac) kao i X koridora koji prolaze njenim teritorijem. Radi se o ograncima Ploče-Mostar-Sarajevo-Osijek-Budimpešta zatim Rijeka-Zagreb-Budimpešta te Graz-Maribor-Zagreb i potpuno novom pravcu Salzburg-Ljubljana-Zagreb-Lipovac-SR Jugoslavija-Makedonija-Grčka. Ove prometne pravce podržava Europska komisija, Konferencija europskih ministara prometa i Srednjoeurospka inicijativa pa Hrvatska s pravom očekuje da je njihovo prihvaćanje na konferenciji u Helsinkiju samo formalnost. "Ako ne bi bili prihvaćeni bilo bi to veliko iznenađenje," kaže Petek koji je sudjelovao u dosadašnjim nastojanjima Hrvatske da sa svojim prijedlozima prodre kroz europske strukture a bit će i u hrvatskom izaslanstvu u Helsinkiju. Prva Sveeuropska prometna konferencija održana je u Pragu 1991. i tada je Europskoj komisiji dodijeljen mandat da pripremi popis prometnih koridora od sve-europskog značaja kojima bi prolazile cestovne i željezničke prometnice. Hrvatska u Helsinkiju izlazi iz potpune prometne izoliranosti u koju je dospjela na prethodnoj II Sveeuropskoj prometnoj konferenciji održanoj prije tri godine na Kreti. Tada je na prijedlog Europske komisije bilo usvojeno 9 prometnih koridora od sveeuropskog značenja koji su gotovo sasvim zaobišli prostor Hrvatske. Prema planu ovih "kretskih koridora" Hrvatska se samo malenim ogrankom od Rijeke do Postojne trebala priključiti na koridor V koji vodi od Lvova preko Budimpešte i Ljubljane do Trsta. Radikalno dopunjenim koridorom V i potpuno novim koridorom X Hrvatska bi u potpunosti trebala afirmirati svoj prometni položaj u Europi. Hrvatska je željela dobiti europsku potporu i za dio ogranka V koridora od Rijeke do Trsta ali zbog protivljenja Slovenije nije u tome uspjela. Hrvatska će tražiti i produljenje ogranka od Salzburga do Zagreba sve do Splita ali prema Petekovom mišljenju ima male šnase da u tome i uspije. Uključivanje Hrvatske u europsku prometnu mrežu predstavlja bitan dio njenog uključivanja u Europu. Izostajanje iz europskih koridora značilo bi i ostajanje po strani od glavnih europskih tokova ljudi, roba i novca. Ovim Hrvatska ostaje u glavnim gospodarskim i prometnim tokovima a može očekivati i druge koristi od uključivanja u europski prometni plan. U narednih 10 do 15 godina predviđa se da će Europa u izgradnju novih i moderniziranje starih prometnica uložiti između 50 i 70 milijardi ecu-a. Dio novaca uložit će same zemlje ali će dobar dio doći iz financijskih institucija. U dodjeli kredita novčarske ustanove će se orijentirati prema već određenim europskim prometnim prioritetima. Za Hrvatsku nije znemarljiv niti prihod od tranzitnog prometa, kaže Petek. Treća Sveeuropska prometna konferencija u Helsinkiju će oblikovati glavnu europsku prometnu mrežu. Međutim, njene modifikacije i dopune će biti i dalje moguće. Već sada europski prometni stručnjaci drže kako treba jače povezati baltički i crnomorski bazen, pravce prema Aziji kao i Jadranu. Hrvatska u tome vidi šansu i za uključivanje vlastitih u eurospke planove za bolje prometno povezivanje Jadrana s kontinentom. (Hina) sl dj 220644 MET jun 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙