HAMBURG, 20. lipnja (Hina/DPA) - "Tekući identitet" se gubi, barem kod tekućina ljepote, odnosno parfema, kod kojih se donedavno sve koncentriralo na androginitet i unisex-mirise, ali sada kozmetičke firme tragaju za novom slikom žene
i muškarca.
HAMBURG, 20. lipnja (Hina/DPA) - "Tekući identitet" se gubi, barem kod
tekućina ljepote, odnosno parfema, kod kojih se donedavno sve
koncentriralo na androginitet i unisex-mirise, ali sada kozmetičke
firme tragaju za novom slikom žene i muškarca. #L#
Borba spolova je očito prošla, elementi tradicionalnih muških mirisa
se u međuvremenu već koriste u ženskim parfemima, ali ne da bi
izbrisali ženstvenost, nego da podvuku kontrast.
Predvodnica ovog trenda je Jil Sander sa svojim novim mirisom "Jil".
Samo ime pokazuje srodnost s modom i osobnošću njemačke dizajnerice:
blagi, nježni elementi se povezuju sa strogim purizmom.
"Sve skupa nema nikakve veze s unisexom, moderna žena svakako može
ujediniti intelekt i žensku privlačnost", kaže Jil Sander. Slično je
i s novim mirisom od Guccija "Envy", koji ujedinjuje jasne i
cvjetno-ženstvene komponente. Miris je inspiriran cvijetom vinove
loze.
Oda New Yorku dolazi iz kuće Elizabeth Arden: "5th Avenue" sa svojom
cvijetnim, poluorijentalnim obilježjima. "Mirisi koji odražavaju
luksuz i uzvišeni stil su jako u modi", kažu iz modne kuće Arden.
"Organza", novi parfem Givenchyja, još više ustraje na ženskom
glamouru. Bočica podsjeća na grčki kip, ali i na božicu ljubavi
Veneru. Miris slavi orijentalne sastojke i cvjetne note bujne
osjećajnosti.
Tko više voli sportski stil također nije uskraćen. Nove kreacije
poput "Polo Sport Women" od Ralpha Laurena ili "Cool Water Women" od
Davidoffa ujedinjuju cvjetnu transparentnost i hladnu morsku
svježinu. I novi miris "Hugo" se također predstavlja lako i
nekomplicirano, s voćnim notama.
Svi korisnici ovih mirisa žele jedno: zavoditi. Prema jednoj studiji
koju je provela kuća "Arden", 64% žena i 78% muškaraca koriste jedan
miris, jer smatraju da emotivno stimulira partnera i da ih taj miris
čini još neodoljivijima: na kraju krajeva ove mirisne poruke ulaze
direktno u limbijski sustav mozga koji stvara osjećaje, i time
izazivaju reakcije poput blaženosti, erotskih osjećaja, ali i
agresivnosti.
Kod muškaraca je potrošnja u sektoru mirisa već pet godina u usponu.
Kredo Ernesta Heminwaya da "muškarac ne smije mirisati ni na što osim
na sebe" je time definitivno stavljen ad acta.
Ovoga ljeta će se koristiti jaki mirisi. Kreacije poput
šumski-zelenog i oceanskog "Dune pour Homme" od Diora, surovo-svježeg
"Independencea" od proizvođača sportskih artikala "Pume ili "Crome"
od Azzara, koji povezuje mirise limuna, plemenitog drveta i vode,
usmjerene su na dinamičnog, sportskog muškarca.
Bez obzira na to, androgini mirisi se ne daju. Calvin Klein je ovog
proljeća nakon "CK one" predstavio "CK be" i s neobičnom crnom bocom
još uvijek drži drugo mjesto na listi bestsellera muških parfema.
(Hina) vch dh
201138 MET jun 97