POREČ, 20. lipnja (Hina - Kamenko Žekić) - Ponuda vodećih istarskih hotelsko-turističkih tvrtki već je više od godinu dana predstavljena na Internetu. Na gotovo tri tisuće stranica na adresi wwww.istra-com korisnici tog
najrazvijenijeg informatičkog sustava u svijetu mogu naći sve podatke o istarskoj turističkoj ponudi upotpunjene s više tisuća fotografija.
POREČ, 20. lipnja (Hina - Kamenko Žekić) - Ponuda vodećih istarskih
hotelsko-turističkih tvrtki već je više od godinu dana predstavljena
na Internetu. Na gotovo tri tisuće stranica na adresi wwww.istra-com
korisnici tog najrazvijenijeg informatičkog sustava u svijetu mogu
naći sve podatke o istarskoj turističkoj ponudi upotpunjene s više
tisuća fotografija. #L#
"Istarske turističke stranice privlače veliku pozornost korisnika
Interneta s raznih strana svijeta, o čemu najrječitije govori podatak
da je za nešto više od godinu dana zabilježeno šezdeset i dvije tisuće
'posjeta' toj bazi podataka", kaže Edi Žužić, direktor tvrtke za
informatički inženjering "Edcom" iz Poreča, nositelja toga projekta.
Iznimnoj posjećenosti istarske turističke Internet-adrese pridonosi i
to što je prijavljena na svim najvećim pretraživačima Interneta, koji
korisnicima pomažu u snalaženju među milijunima baza podataka u tom
sustavu. Prosječno se dnevno zabilježi oko petsto "prelistavanja"
istarskih stranica, a među posjetiteljima iz pedesetak zemalja svijeta
najbrojniji su oni iz zapadnoeuropskih zemalja i SAD, gdje Internet i
inače ima najširu primjenu. Sve su, međutim brojniji i posjeti
korisnika Interneta iz srednjoeuropskih zemalja - Češke, Slovačke,
Poljske, Mađarske - ali i iz udaljenijih dijelova "globalnoga sela",
primjerice Japana.
Osim upoznavanja s turističkom ponudom sve češće se koristi i
mogućnost izravnog rezerviranja smještaja u hotelima, apartmanima i
kampovima. Dosad je u ovoj godini istarskim hotelsko-turističkim
tvrtkama na taj način prispjelo gotovo tisuću upita za rezerviranje
smještaja u njihovim objektima. Prednjače porečka "Riviera" s više od
sedamsto upita za rezervacije, umaški "Istraturist" s oko tristo,
porečka "Plava laguna" s 231 i rovinjski "Jadran-turist" sa 187 upita.
Ukupni izdaci "Riviera holdinga" za Internet u prošloj su godini
iznosili oko deset tisuća njemačkih maraka, pri čemu je najveća stavka
bio jednokratni iznos za izradu stranica, kazao je Miro Tripar,
direktor prodaje.
"U ovoj godini trošak za svih devet korisnika Interneta u "Rivieri"
neće biti veći od dvije tisuće maraka. Ako za usporedbu uzmemo da nas
tiskanje tri tisuće kataloga, koji također imaju svoju promidžbenu
vrijednost, ali su ipak za jednokratnu uporabu, stoji deset tisuća
maraka, onda se izdaci za Internet, prema njegovim učincima, mogu
ocijeniti izuzetno isplativim", kaže Tripar.
U "Rivieri" s ponosom ističu i da su u korištenju multimedije u
promidžbene svrhe učinili još jedan veliki iskorak. Kroz nekoliko dana
na turističkom sajmu u Koelnu posjetiteljima će osim uobičajenog
promidžbenog materijala biti dostupan i prvi "Rivierin" CD. Na njemu
je ponuda te hotelske kuće predstavljena na četiri jezika uz šezdeset
minuta glazbe i to je prvi slučaj takve medijske promidžbe hrvatskih
hotelsko-turističkih tvrtki.
"Na Internetu smo predstavljeni još od 1995. godine, po čemu smo među
prvim hotelsko-turističkim kućama u Hrvatskoj", kaže Manuela Beatović,
voditeljica središnjeg rezervacijskog sustava u umaškom
"Istraturistu". Od veljače ove godine, od kada se registrira svaki
posjet našim stranicama na Internetu, zabilježili smo više od četiri
tisuće "prelistavanja" njihova sadržaja, a s približavanjem turističke
sezone broj upita za rezerviranje smještaja popeo se na desetak
dnevno. Osim toga, sve češće koristimo i prednosti Interneta kao
komunikacijskog sustava, pa, gdje god to možemo, poruke umjesto
telefaksom šaljemo elektroničkom poštom, što pored drugih prednosti
pridonosi i smanjenju troškova poslovnog komuniciranja", kaže
Beatović.
Atraktivnosti istarskih turističkih internet-stranica odskora uvelike
pridonosi i uvrštavanje u njihov sadržaj ATP teniskog turnira u Umagu.
Veliko zanimanje što ga pobuđuje ta sportska priredba, ali i izravna
povezanost te internet-adrese sa stalnim ATP tour-siteom u tom
informatičkom sustavu zasigurno će pridonijeti još većoj posjećenosti
istarskih turističkih stranica, a slijedom toga i ljetovalištima u
"najturističkijoj hrvatskoj regiji".
(Hina) kž sab
200948 MET jun 97