ZAGREB, 5. lipnja (Hina) - U Vukovaru je 4. lipnja održan sastanak na kojem se vodila rasprava o načinu cjelovitog uključivanja škola s područja hrvatskog Podunavlja u hrvatski školski sustav. Predstavnici Ministarstva prosvjete i
športa - dr. Dubravka Poljak-Makaruha, dr. Mate Matas, dr. Vladimir Pandžić i dr. Agneza Szabo - upoznali su nazočne, petnaestak prosvjetnih djelatnika iz hrvatskog Podunavlja i desetak njihovih gostiju iz Beograda i Novog Sada te predstavnike UNTAES-a, s odredbama hrvatskih zakona koji se odnose na školovanje pripadnika nacionalnih manjina u Hrvatskoj, priopćeno je danas iz Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske.
ZAGREB, 5. lipnja (Hina) - U Vukovaru je 4. lipnja održan sastanak na
kojem se vodila rasprava o načinu cjelovitog uključivanja škola s
područja hrvatskog Podunavlja u hrvatski školski sustav. Predstavnici
Ministarstva prosvjete i športa - dr. Dubravka Poljak-Makaruha, dr.
Mate Matas, dr. Vladimir Pandžić i dr. Agneza Szabo - upoznali su
nazočne, petnaestak prosvjetnih djelatnika iz hrvatskog Podunavlja i
desetak njihovih gostiju iz Beograda i Novog Sada te predstavnike
UNTAES-a, s odredbama hrvatskih zakona koji se odnose na školovanje
pripadnika nacionalnih manjina u Hrvatskoj, priopćeno je danas iz
Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske. #L#
Podrobnije su, kako se navodi u priopćenju, obrađene mogućnosti koje
pružaju modeli nastavnih programa A, B i C.
"Prema modelu 'A' obrađuje se cjeloviti nacionalni (hrvatski)
program, a udžbenici se prevode na jezik nacionalne manjine. Učenici
uključeni u takav program obvezno uče i hrvatski jezik (4 sata na
tjedan) tijekom cijelog školovanja.
Učenici uključeni u model 'B' prirodnu skupinu predmeta uče na
hrvatskom jeziku, a društvena skupina predmeta prevodi se (uključujući
i udžbenike) na jezik nacionalne manjine. I taj tip nastave predviđa
učenje hrvatskog jezika i književnosti 4 sata na tjedan tijekom
cijelog školovanja.
U modelu 'C' učenici pripadnici nacionalne manjine uključeni u
nacionalne (hrvatske) škole imaju pravo na dodatnu nastavu tzv.
njegovanja nacionalnog jezika i kulture (5 sati na tjedan). Nastava
njegovanja materinskog jezika i kulture obuhvaća i predmete: povijest,
zemljopis, glazbena i likovna kultura te vjeronauk vlastite
vjeroispovijedi", ističe se u priopćenju.
Nakon temeljite rasprave zaključeno je da se o navedenoj problematici
razgovara na još jednom sastanku na kojem bi trebalo donijeti konačne
odluke o nastavnim planovima i programima te vremenu i dinamici
njihova uvođenja u škole na spomenutom području, kaže se na kraju
priopćenja.
(Hina) pp mi
051047 MET jun 97