FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SLOVENIJA - NAJRAZVIJENIJE AUTOMOBILSKO TRŽIŠTE SREDNJE I ISTOČNE EUROPE

BUDIMPEŠTA, 3. lipnja (Hina/Reuter) - Proizvođači automobila su većinu svojih ulaganja u bivšim komunističkim zemljama Europe usmjerili u velika gospodarstva poput Poljske i Rusije, no najrazvijenije automobilsko tržište u regiji pripada maloj Sloveniji, sudeći po jednom istraživanju čiji su rezultati objavljeni u utorak.
ISTOČNE EUROPE BUDIMPEŠTA, 3. lipnja (Hina/Reuter) - Proizvođači automobila su većinu svojih ulaganja u bivšim komunističkim zemljama Europe usmjerili u velika gospodarstva poput Poljske i Rusije, no najrazvijenije automobilsko tržište u regiji pripada maloj Sloveniji, sudeći po jednom istraživanju čiji su rezultati objavljeni u utorak. #L# "Slovenija je gospodarski najnaprednija zemlja u srednjoj i istočnoj Europi, a sve naše statistike pokazuju da je Slovenija u velikoj mjeri poput zapadnoeuropskih zemalja", izjavila je voditeljica istraživanja Elaine Hardy iz britanske konzultantske tvrtke Harbour Wade Brown, specijalizirane za autoindustriju. Privlačnost slovenskog tržišta je, po njezinoj ocjeni, lako zanemariti zbog malobrojnog stanovništva (manje od dva milijuna) i ukupne prodaje novih vozila, koja je u 1996. iznosila 66.360 komada. No po prodanih 3.180 automobila na 100.000 ljudi - što je najviši postotak u regiji, Slovenija se gotovo izjednačila sa zapadnoeuropskim prosjekom koji iznosi 3.390 vozila. Prema istraživanju, na toj je ljestvici Sloveniji najbliža Češka Republika, s upola manjim brojem, odnosno 1.711 automobila na 100.000 stanovnika. Ukupna prodaja novih automobila u srednjoj i istočnoj Europi i zemljama bivšeg Sovjetskog Saveza 1996. je iznosila 1.83 milijuna komada, ili 446 na 100.000 ljudi. "Ponor koji i dalje razdvaja dva dijela Europe postaje jasniji kada shvatite da će srednjoj i istočnoj Europi trebati 22 godine da potuno obnovi svoj vozni park, dok će zapadnoj Europi za to trebati samo 13 godina", ocijenila je Elaine Hardy. Po veličini tržišta Slovenija nadmašuje i puno veće zemlje. U veljači 1997. u Sloveniji je prodan 6.351 novi automobil, a u Mađarskoj, koja ima pet puta brojnije stanovništvo - 5.479. "Jedan od razloga zbog kojih Slovenija ima tako snažno tržište je njezina mreža 'dealera', koja je po razvijenosti ravna onoj u zapadnoj Europi", kazala je Hardy. Slovenija ima 27 'dealera' na 100.000 ljudi, samo jednog manje od prosjeka zapadne Europe, navodi se u istraživanju i nasuprot tome ističu primjeri Grčke i Portugala, koji imaju 17, odnosno 16 dealera na 100.000 stanovnika. No kada su u pitanju ulaganja autoindustrije Slovenija ima i otegotne okolnosti. Relativno visok životni standard znači i visoke troškove proizvodnje, što umanjuje privlačnost za strana ulaganja. Po navodima Elaine Hardy, prosječna plaća je 995 dolara, a brutto domaći proizvod po stanovniku je oko 11.500 dolara. "Nisam iznenađena da nitko ne želi izrađivati automobile u Sloveniji..ona je kao Švicarska srednje i istočne Europe", kazala je. Jedini prizvođač s velikim ulaganjem u Sloveniji je francuski Renault, koji od 1972. ima tvornicu za montažu vozila u Novom Mestu. Taj jedinstveni položaj mu je omogućio i današnji 25-postotni udio na tržištu. (Hina) dh fp 031131 MET jun 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙