FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

AKADEMIK PAVLETIĆ RAZGLEDAO IZLOŽBU "BIDERMAJER U HRVATSKOJ"

ZAGREB, 2. svibnja (Hina) - Predsjednik hrvatskog Sabora akademik Vlatko Pavletić razgledao je danas veliku izložbu "Bidermajer u Hrvatskoj" koja je pod visokim pokroviteljstvom predsjednika Republike Hrvatske dr. Franje Tuđmana otvorena 29. travnja u zagrebačkom Muzeju za umjetnost i obrt.
ZAGREB, 2. svibnja (Hina) - Predsjednik hrvatskog Sabora akademik Vlatko Pavletić razgledao je danas veliku izložbu "Bidermajer u Hrvatskoj" koja je pod visokim pokroviteljstvom predsjednika Republike Hrvatske dr. Franje Tuđmana otvorena 29. travnja u zagrebačkom Muzeju za umjetnost i obrt. #L# U pratnji ravnatelja muzeja Vladimira Malekovića i kustosa suradnika na izložbi, akademik Pavletić s velikom je pozornošću razgledao taj značajni kulturološki projekt o razdoblju bidermajera u Hrvatskoj, od 1815. do 1848. godine. Izložba obuhvaća nekoliko cjelina koje na najbolji način pokazuju to razdoblje u umjetnosti kroz arhitekturu, urbanizam, skulpturu, slikarstvo, umjetnički obrt, književnost, glazbu, modu i fotografiju. Nakon razgledanja izložbe akademik Pavletić je ocijenio da je to događaj desetljeća zato što je otkriveno blago koje je bilo sačuvano i pohranjeno u podrumima Muzeja. "Držim da je takvo bogatstvo, na ovom području, uključujući čak i Austriju, teško skupiti na ovakvom mjestu, a da se ne posuđuje s raznih strana", rekao je Pavletić. "Ova je izložba u punom smislu sada pred očima naše javnosti, to je ono što je krasilo salone i interijere hrvatskog građanstva. Onaj tko imalo sumnja i na neki drugi način želi dovesti u pitanje hrvatsku pripadnost srednjoeuropskoj civilizaciji, kulturi i umjetnosti, neka prođe kroz ovu izložbu i kaže kome to pripada", kazao je akademik Pavletić. "Čitav niz izloženih ukrasnih predmeta izvanredno je uklopljen u cijeli stil bidermajera, a s druge strane je za nas važno da je jedan velik dio tih predmeta izrađen u Hrvatskoj. Ti predmeti su dokaz umjetničke i obrtničke kreativnosti", dodao je Pavletić. Zagreb je, naglasio je on, imao majstore i obrtnike koji su izrađivali predmete na najvišoj umjetničkoj razini zahvaljujući svome školovanju u Europi. Ono što se moglo naći u građanskim salonima u Beču i Pragu, moglo se naći i u Zagrebu i u ostalim gradovima srednje Europe. "Ovaj izbor, koji je napravljen iz fundusa Muzeja za umjetnost i obrt i ostalih hrvatskih muzeja, govori nam o tome da smo bili i ostali sastavni dio srednje Europe s priključkom na središnju Europu i s odjecima Mediterana, što je osobito vidljivo na predmetima na kojima se vidi venecijanski utjecaj". Isto tako, dodao je Pavletić, neki utjecaji došli su i preko Napoleona. "Sve je ovdje na određen način prihvaćeno, obrtnički obrađeno i kreativno dizajnirano kao dokaz da je Hrvatska bila i ostala sastavni dio Europe i da se u tom pogledu ništa danas ne može promijeniti". Rezimirajući svoje dojmove o izložbi, akademik Pavletić je ustvrdio da ova izložba, koja nas vraća 150 godina unatrag, mora biti poticaj da u toj prošlosti pronalazimo razloge za daljnju afirmaciju naše posebnosti, ali i naše vezanosti i uklopljenosti u širu cjelinu srednje Europe. "Mi smo srednjoeuropska, mediteranska, ali i podunavska zemlja i to će do punog izražaja doći upravo kada se i posljednji ostatak Hrvatske - hrvatsko Podunavlje - reintegrira", kazao je na kraju akademik Pavletić. U knjigu dojmova Pavletić je, uz ostalo, zapisao "istančana potreba za lijepim stopljena sa smislom za funkcionalnost i udobnost impresionira i danas, pa bi svakako bilo dobro da ovu izložbu posjete đačke ekskurzije, ali i naši gosti i politička izaslanstva iz Europe, jer predmetnost i zornost bolje dokazuju ono što neprestano opetujemo riječima". (Hina) ta dd 021404 MET may 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙