WASHINGTON, 23. svibnja (Hina) - Američkog predsjednika može se kritizirati, napadati ili parodirati bez posljedica, no pokušate li ga iskoristiti u reklamama imate velike izglede da ćete čuti njegove odvjetnike.
WASHINGTON, 23. svibnja (Hina) - Američkog predsjednika može se
kritizirati, napadati ili parodirati bez posljedica, no pokušate li ga
iskoristiti u reklamama imate velike izglede da ćete čuti njegove
odvjetnike. #L#
Na vlastitoj koži to je, po Washington Postu, iskusio jedan lanac fast
food restorana koji je u radijskim reklamama koristio imitatora glasa
američkog predsjednika.
Ushićenje reklamama u kojima arkanzaškim naglaskom opće poznatog
ljubitelja hamburgera imitator hvali posljednje specijalitete Jerry'sa
nije podijelila Bijela kuća i na adresu kompanije uskoro je stiglo
prigodno pismo.
Odvjetnici Bijele kuće upozorili su Jerry's na postojeću zabranu
korištenja predsjednika u reklamama.
Svake godine Bijela kuća uputi desetke takvih pisama. Argumenti da nema
osobe koja bi pomislila da se doista radi o Billu Clintonu ne pomažu i
kompanije na kraju povlače reklame.
Sudovi u Americi prave jasnu razliku između, primjerice, parodije
predsjednika što je zaštićeno prvim amandmanom američkog ustava, koji
jamči slobodu govora, i parodije čiji je cilj prodaja nekog proizvoda.
U posljednjem sudovi ne prave razliku između američkog predsjednika i
svake druge javne ličnosti i svaki pokušaj ekonomske eksploatacije u
reklamama odlučno presuđuju u korist tužitelja.
I Newsweek, inače tjedno izdanje Washington Post kompanije, prije tri
godine morao je povući oglas u kojem je reklamirao tjednik citirajući
Clintonovu čestitku listu za osvajanje jedne novinarske nagrade.
Slično je prošlo i jedno poduzeće nekretninama koje je, uz sliku
Georgea i Barbare Bush, reklamiralo kuće u naselju sa porukom: "Dođite u
susjedstvo koje je finije i ljepše".
(Hina) ps sb
230409 MET may 97