ZAGREB, 20. svibnja (Hina) - Zagrebačka Zračna luka (ZZL) predstavila je na današnjoj konferenciji za novinare "Master plan" razvoja zračne luke do 2030. godine, rad nizozemske tvrtke NACO (Netherlands Airports Consultatns), kojim se
predviđaju ukupna ulaganja od 600 milijuna američkih dolara.
ZAGREB, 20. svibnja (Hina) - Zagrebačka Zračna luka (ZZL) predstavila
je na današnjoj konferenciji za novinare "Master plan" razvoja zračne
luke do 2030. godine, rad nizozemske tvrtke NACO (Netherlands Airports
Consultatns), kojim se predviđaju ukupna ulaganja od 600 milijuna
američkih dolara. #L#
Ostvarivanje "Master plan" predviđeno je u četiri faze. Počinje
kratkoročnim planom, od 1997. do 2002., koji predviđa razvoj
postojećeg kompleksa na 300 hektara površine s prometom od 1,5
milijuna putnika godišnje. Slijedećim fazama povećavali bi se
kapaciteti, dok bi u četvrtoj fazi zračna luka bila proširena na
površinu od tisuću hektara s predviđenim godišnjim prometom od šest
milijuna putnika.
Plan polazi od pretpostavke da je ZZL moderna luka glavnog
hrvatskog grada, križište međunarodnih linija, domicilna zračna luka
za domaće avioprijevoznike i središte komercijalnih poslova.
Direktor ZLZ Tomislav Leko kazao je da postojeći kapaciteti postaju
ograničavjući činitelj poslovanja. Sadašnja putnička zgrada zaprima
oko 15 tisuća četvornih metara površine, predviđena je za kapacitet
1,5 milijuna putnika godišnje. Protekle godine kroz ZZL prošlo je 1,15
milijuna putnika, a predviđa se porast prometa od 10-15 posto
godišnje. S obzirom na ekološke granice koje su dosegle velike
europske zračne luke (prometa i do 20 milijuna putnika godišnje) i na
položaj Zagreba, kanimo postati središnja zračna luka u ovom dijelu
Europe koja bi poticala nove investicije i poslove, kazao je Leko,
dodavši kako im je pri tom potrebna podrška Grada Zagreba i hrvatske
Vlade.
Voditelj projekta Hrvoje Defar predstavio je projekt prema kojem je
na sjeveroistočnom dijelu Zračne luka predviđena izgradnja novog
putničkog terminala, dvoetažna armiranobetonske zgrade s čeličnom
kontrukcijom s krilima, aviomostovima i otvorenim pozicijama, u čijem
bi prizemlju bile dolazne točke, a na prvom katu odlasci. U prvoj fazi
zgrada bi imala oko 33 tisuće četvornih metara površine a u završnoj,
četvrtoj, oko 81 tisuću četvornih metara. "Master plan" predviđa
izgradnju zamjenskih sadržaja Hrvatskoj vojsci, novih prometnica čija
bi se magistrala sa sjeveroistočne strane zračne luke povezivala s
autocestom, dogradnju sustava rulnih staza te stajanki za zrakoplove i
drugog.
Predviđen je čitav niz novih građevina, tehnička baza za Croatia
Airlines, Cargo-terminal, zamjenske manevarske površine za Zrakoplovnu
bazu Pleso, prateći sadržaji itd.
(Hina) li ds
201734 MET may 97