ZAGREB, 9. svibnja (Hina) - Hrvatska je svojim prirodnim bogatstvom te kulturnim i povijesnim nasljeđem konkurentna emitivnim turističkim mediteranskim zemljama, ali je po visokim cijenama izvanpansionske potrošnje, posebice cijenama
vina i pića, nekonkurentna, zaključeno je na današnjoj prezentaciji studija o konkurentnosti hrvatskog turizma u sklopu ITTF-a na Zagrebačkom velesajmu.
ZAGREB, 9. svibnja (Hina) - Hrvatska je svojim prirodnim bogatstvom
te kulturnim i povijesnim nasljeđem konkurentna emitivnim turističkim
mediteranskim zemljama, ali je po visokim cijenama izvanpansionske
potrošnje, posebice cijenama vina i pića, nekonkurentna, zaključeno je
na današnjoj prezentaciji studija o konkurentnosti hrvatskog turizma u
sklopu ITTF-a na Zagrebačkom velesajmu. #L#
Tim se studijama, istaknuo je hrvatski ministar turizma mr. Niko
Bulić, željela prikazati hrvatska turistička ponuda i njezina
konkurentnost prema promatranim mediteranskim zemljama - Italiji,
Španjolskoj, Grčkoj, Turskoj i Cipru. Studiju je naručilo hrvatsko
Ministarstvo turizma od zagrebačkog Instituta za turizam i
frankfurtske konzultantske kuće Steigenberger Co.
Rezultati frankfurtske studije pokazuju kako Hrvatska u sklopu
mediteranske konkurencije predstavlja jednu od najskupljih turističkih
destinacija, posebice u izvanpansionskoj potrošnji što je posljedica
visokih veleprodajnih cijena, ali to već ulazi u fiskalnu politiku
države, rečeno je tom prigodom.
Da bi u skoroj budućnosti Hrvatska povratila ugled prave turističke
zemlje, prvenstveno treba podići kvalitetu turističke ponude,
poboljšati turističku promociju i informacije, modernizirati i
poboljšati infrastrukturu, jačati ekološku svijest građana te
obogatiti postojeću turističku ponudu novim uslugama, istaknuo je
pomoćnik ministra turizma dr. Velimir Šimičić.
"Cjenovna konkurentnost je vrlo važna, a kada je riječ o smještajnim
kapacitetima Hrvatska je u povoljnom položaju jer ne postoji porez
koji se odnosi na inozemne turiste", rekao je Šimičić. Ako bi se uveo
porez na dodanu vrijednost s jedinstvenom stopom od 22 posto, dodao je
on, ta bi se konkurentnost znatno narušila. Stoga je prijedlog
Ministarstva turizma diferencirana stopa poreza na dodanu vrijednsot,
što će se predložiti hrvatskoj Vladi kako bi se izradila strategija
gospodarskog razvoja.
Inače, tom je prigodom predstavljen i katalog investicijskih
projekata i programa u hrvatskom turizmu s nazivom "Katalog dioničkih
društava u turizmu". U katalogu je predstavljeno 55 turističkih tvrtki
u kojima je proveden proces privatizacije. U tekstualnom dijelu
opisano je opće gospodarsko stanje u Hrvatskoj, poglavito u turizmu,
makroekonomski pokazatelji te kratak pregled turističkog prometa. U
drugom je dijelu CD-rom s prikazom hrvatskih turističkih tvrtki.
(Hina) splj sbo
091519 MET may 97