ZAGREB, 22. travnja (Hina) - Odbor za pomorstvo, promet i veze Zastupničkog doma hrvatskog Sabora sa današnje sjednice predlaže Saboru da Prijedlog strategije razvitka cestovne mreže u RH Sabor razmotri u dva čitanja. Članovi Odbora u
raspravi su istaknuli da je riječ o dokumentu koji ima izuzetan gospodarski i razvojni značaj, te da treba sagledati povezanost svih vidova prometa, pri čemu su posebno ukazali na povezanost cesta, luka i željeznice.
MREŽE
ZAGREB, 22. travnja (Hina) - Odbor za pomorstvo, promet i veze
Zastupničkog doma hrvatskog Sabora sa današnje sjednice predlaže
Saboru da Prijedlog strategije razvitka cestovne mreže u RH Sabor
razmotri u dva čitanja.
Članovi Odbora u raspravi su istaknuli da je riječ o dokumentu koji
ima izuzetan gospodarski i razvojni značaj, te da treba sagledati
povezanost svih vidova prometa, pri čemu su posebno ukazali na
povezanost cesta, luka i željeznice. #L#
Predstavljajući u ime Ministarstva razvitka i obnove predloženu
staretegiju Petar Đukan je istaknuo da je njome predviđena izgradnja
1.814 km autocesta te 1.334 km brzih cesta za što će biti potrebno
utrošiti oko 18 milijardi američkih dolara ili više od 94 milijarde
kuna. Do 2005. planira se izgraditi 1.403 km autocesta ili
poluautocesta, a predviđeni su troškovi u tom razdoblju oko 8
milijardi dolara. Do 2000. godine trebalo bi pak realizirati autoceste
Zagreb - Macelj, Zagreb - Rijeka, Zagreb - Goričan i Zagreb - Lipovac,
te usporedo početi raditi na nekim objektima važnim za druge pravce,
kazao je Đukan napominjući da se u realizaciji uz sredstva proračuna
računa i na koncesije i na međunarodne zajmove.
Članovi Odbora u raspravi su podržali, pa i preporučili, "smionije"
uzimanje koncesija upozoravajući pritom da se one ne bi trebale davati
za već izgrađene objekte ili pravce. No, najviše su zamjerki uputili
predviđenom pravcu autoceste prema Splitu koja bi iz Zagreba išla
preko Bihaća. Pravac Zagreb - Split mora ići kroz teritorij Hrvatske,
kroz Liku, jer je to strateški interes hrvatske države, drži Joško
Kovač. I Mato Arlović ističe da Hrvatska mora povezati svoj prostor, a
otvoriti mogućnost priključka na autoceste koje će se graditi kroz
BiH. Veza Zagreb - Split je prioritet, istaknuo je Đukan. On je
podsjetio da su vlade i Hrvatske i BiH radile planove povezivanja na
transeuropske cestovne pravce te na trojni sporazum vlada Hrvatske,
BiH i SAD da će zajednički nastojati razviti taj pravac. To je
rezervirani koridor koji ima gospodarskog i političkog smisla, a
realizirat će se kada se za to stvore uvjeti, kazao je uz ostalo
Đukan.
(Hina) bn ds
221509 MET apr 97