ZAGREB, 24. travnja (Hina) - Aktualne projekcije po kojima bi se u sljedećih nekoliko godina "barem trećina svih investicija u Hrvatskoj" usmjeravala prema cestogradnji povod su za osvrt Vedrana Kukavice, koji u uvodu posebno izdvaja
da je tu strategiju "Sabor temeljito i raznovrsno izvrijeđao na odborima, skinuo je s dnevnog reda sjednice i vratio natrag Vladi."
ZAGREB, 24. travnja (Hina) - Aktualne projekcije po kojima bi se u
sljedećih nekoliko godina "barem trećina svih investicija u Hrvatskoj"
usmjeravala prema cestogradnji povod su za osvrt Vedrana Kukavice,
koji u uvodu posebno izdvaja da je tu strategiju "Sabor temeljito i
raznovrsno izvrijeđao na odborima, skinuo je s dnevnog reda sjednice i
vratio natrag Vladi." #L#
Kukavica ističe da je dio ekonomista bio otpočetka sumnjičav prema
ideji da Hrvatska ubuduće godišnje potroši na autoceste gotovo dvije
milijarde dolara. "Ekonomska računica je jasna: prošle su godine ceste
u Hrvatskoj 'zaradile' 44 milijuna dolara, tj. neto, bez troškova
sustava, okruglo 40 milijuna dolara. Kome se onda isplati investirati
godišnje pedeset puta više i kad i kako se takva cestogradnja na
jednom te istom prostoru može ekonomski isplatiti? Ništa se bitno neće
izmijeniti i cestama će prometovati onoliko ljudi i roba koliko i
danas, a niti najružičastije vizije razvoja ne dosežu investicijski
isplativa 'upedeseterostručenja'", piše autor.
Kukavica smatra da Vladin projekt "pati upravo od te ambicioznosti
koja nije u pravom dosluhu s općim socijalnim i gospodarskim
prilikama" i kako bi, bez obzira na to što "buduće stanje prometnica
ne smije Hrvatsku pretvoriti u europsko slijepo crijevo", još lošije
bilo "da svi skupa postanemo taoci te (koncesijsko)cestovne
megalomanije". I zaključuje: "I laik zna da prometna infrastruktura
dugoročno multiplikativno potiče razvoj. Na nama je, pak, spriječiti
suprotno - da tom razvoju rastrošnost cestogradnje trenutačno ne stane
na put".
(Hina) dp gk
240758 MET apr 97