PEKING, 21. travnja (Hina) - Trebalo je 48 godina da teretni brodovi iz Kine dobiju dozvolu za pristajanje u najvećoj tajvanskoj luci Kaohsiung, odnosno tajvanski brodovi u Xiamenu (Hsiamenu) na kineskoj strani Tajvanskog
tjesnaca.
PEKING, 21. travnja (Hina) - Trebalo je 48 godina da teretni brodovi
iz Kine dobiju dozvolu za pristajanje u najvećoj tajvanskoj luci
Kaohsiung, odnosno tajvanski brodovi u Xiamenu (Hsiamenu) na kineskoj
strani Tajvanskog tjesnaca. #L#
Nedvojbeni dokaz zajedničkog interesa za brži i jeftiniji promet te
važan korak u inače lošim odnosima strana razdvojenih Tajvanskim
tjesnacem, uvođenje izravnih pomorskih veza popraćeno je i zanimljivom
službenom tišinom jedne i druge strane o detaljima dogovora koji te
veze omogućuje. Primjerice, o isticanju državne zastave zemlje u čiju
se luku uplovljava.
Kada je prvi kineski brod, "Sheng Da" u subotu uplovio u Kaohisung,
nije imao izvješenu tajvansku zastavu. Kina smatra Tajvan svojom
pokrajinom, a ne zasebnom državom, no lučke vlasti u Kaohsiungu ne
misle tako pa je postavljeno pitanje zastave, potkrijepljeno i
pozivima na međunarodne propise. Kapetan kineskog broda opravdao se
pak tradicijom da se zastava ne ističe poslije zalaska sunca.
I dok su već Tajvanci počeli razmišljati neće li ubuduće svi brodovi
iz Kine stizati po mraku i bez tajvanske zastave, drugi je kineski
brod, "Slava dalekog Istoka", u nedjelju uplovio u Kaohsiung s
tajvanskom zastavom. Zaključujući u ponedjeljak da je pitanje zastava
u tišini riješeno, honkonški tisak tvrdi da će prvi tajvanski brod
čiji se polazak za Xiamen očekuje u četvrtak, u kinesku luku uploviti
s kineskom zastavom.
(Hina) mer br
211413 MET apr 97