LOS ANGELES, 17. travnja (Hina/AFP) - Peticija izazvana nedavnom smrću jednog snimatelja, u kojoj se zahtijeva da se radni dan ograniči na 14 sati na snimanju filmova za kino ili televiziju, skupila je više od 10.000 potpisa po
čitavom SAD-u.
LOS ANGELES, 17. travnja (Hina/AFP) - Peticija izazvana nedavnom smrću
jednog snimatelja, u kojoj se zahtijeva da se radni dan ograniči na 14
sati na snimanju filmova za kino ili televiziju, skupila je više od
10.000 potpisa po čitavom SAD-u. #L#
"Prekovremeni i iscrpljujući radni sati postali su norma u industriji
spektakla i svi dijelimo odgovornost" zbog takvog stanja, kaže se u
tekstu peticije koji su, prema pisanju Los Angeles Timesa, potpisali
između ostalih glumica Julia Roberts i redatelji Kenneth Branagh,
Milos Forman, Mike Nichols i Robert Altman.
"Zahtijevamo od industrije da ograniči naš radni dan na četrnaest
sati" što će "poboljšati našu djelotvornost i podići naš moral te
omogućuje dovoljno produktivan dan", dodaju potpisnici.
Peticiju je izazvala smrt, 6. ožujka, Brenta Hershmana, pomoćnika
snimatelja poginulog u prometnoj nesreći nakon što je očito zaspao za
volanom kad se vraćao kući u 2 sata ujutro nakon 19 sati provedenih na
snimanju komedije "Pleasantville".
Ubrzo nakon te nesreće, vođa operatera Haskell Wexler, ujedno i
zamjenik predsjednika Međunarodne strukovne udruge snimatelja, kupio
je reklmani prostor u profesionalnom listu Daily Variety zalažući se
za "ljudski odnos prema ljudima".
Snimateljska ekipa "Pleasantvillea" počela je pak slati peticiju
nazvanu "Brentovo pravilo" u čast preminulog kamermana, koja se
proširila na čitavu profesiju. Krajem ožujka slična peticija, kojom se
zahtijevalo da rad bude ograničen na 13 sati, pokrenuta je na snimanju
televizijskog serijala "Star Trek: Deep Space Nine".
Pokret je nedavno podržala Strukovna udruga filmskih glumaca, a
Udruga redatelja imenovala je odbor koji će razmotriti sigurnosne
probleme vezane uz dužinu radnog dana.
Prema izvorima unutar studija, koje je nedavno citirao Daily Variety,
gospodarski pritisci su takvi da ne treba očekivati velike promjene u
radnim navikama Hollywooda.
Suočeni s datumima premijera vezanim uz pokretanje divovskih
marketinških kampanja, studiji više vole platiti skupe dodatne satove
da se završi film u željeno vrijeme. Isto je tako na televiziji
isplativije platiti dodatne sate nego predvidjeti novi dan snimanja.
Trenutno sindikalni propisi predviđaju da nakon osmosatnog rada
dodatni sat košta 50 posto više. Nakon dvanaest sati, cijena radnog
sata udvostručuje se.
(Hina) bnš bnš
171257 MET apr 97