ZAGREB, 3. travnja (Hina) - Novoizgrađeni vagon drugog razreda, projektiran i izgrađen u tvornici željezničkih vagona (TŽV) Gredelj, predstavljen je danas u salonu Glavnog kolodvora u Zagrebu.
ZAGREB, 3. travnja (Hina) - Novoizgrađeni vagon drugog razreda,
projektiran i izgrađen u tvornici željezničkih vagona (TŽV) Gredelj,
predstavljen je danas u salonu Glavnog kolodvora u Zagrebu. #L#
Stručnom predstavljanju vagona pribivali su, među ostalima, ministar
gospodarstva Davor Štern, ministar obnove i razvitka Jure Radić,
savjetnik hrvatskog Predsjednika za društvene djelatnosti Zlatko
Canjuga, tajnik Ministarstva pomorstva, prometa i veza Mijo Petek i
glavni direktor Hrvatskih željeznica Marijan Klarić.
U novi, tzv. Beelt vagon, vrijedan 1,3 milijuna njemačkih maraka,
uz mnoga nova rješenja za dijelove i sklopove, ugrađeno je 70 posto
dijelova i uređaja domaće proizvodnje, rekao je direktor Gredelja
Damir Tot.
Tako je prozore za novi vagon proizvela šibenska Tvornica lakih
metala, unutarnje obloge vagona Montkemija iz Zaprešića, sjedala
zagrebačka tvrtka Jadran, središnji elektrorazvodni ormar Tvornica
strojeva Belišće, uređaje za rasvjetu i ozvučenje tvrtka Elektrokem
iz Zagreba, a "plivajući" pod TŽV Gredelj.
Domaći su proizvođači sudjelovali pri izvedbi projekta te financijski
poduprli njegovo ostvarenje, pa su tako dio ugrađene opreme
kreidtirale hrvatske tvrtke CIOS, Feroimpex, Elektrokem, Sava promet,
Uskok i Pewa.
Na prezentaciji je zamjenik direktora Gredelja Ivan Matija, među
ostalim, istaknuo da je vagon rekonstrukcija klasičnog putničkog
vagona drugog razreda s odjeljcima tipa y. Ima jedinstven prostor sa
78 sjedišta i slobodnim središnjim prostorom, a staklena pregradna
stijena dijeli putnički prostor za pušače i nepušače. Osposobljen je
za brzine do 160 kilometara na sat, a po tehničkim osobitostima
udovoljava svim međunarodnim propisima te hrvatskim propisima o
sigurnosti i zaštiti na radu, istaknuo je Matija.
Od ostalih novina na vagonu istaknute su ugradnja ekološkog WC-a,
rješenje interijera, stropnih i bočnih obloga, rješenje krova s valovitim
limom, ali i niz tehničkih poboljšanja, koje je izložio izvršni direktor
razvoja Gredelja Hristo Sikavičev.
Inače, procijenjuje se da bi se na godinu moglo proizvesti 20 do 30
takvih vagona. Hrvatske željeznice odlučile su kupiti njegov prototip,
a interes pokazuju i željeznice Bosne i Hercegovine, Slovenije
i Makedonije.
Upriličena je i promotivna vožnja novim vagonom, a, kako je
najavljeno, od 8. travnja bit će izložen na Zagrebačkom velesajmu
u sklopu Sajma prometa.
(Hina) at sab
031317 MET apr 97