ZAGREB, 3. travnja (Hina) - U Hrvatskoj će od 1997. do 2005. godine potrošnja lakog goriva, koje se koristi za riječni i pomorski promet, rasti po godišnjoj stopi od 4,5 posto, projekcija je hrvatskog energetskog instituta "Hrvoje
Požar", utemeljena na podacima o prometu i potrošnji goriva u 1994. godini, jer je razina prometa vodom te godine bila veća nego u predratnom razdoblju. Već ove godine moglo bi biti utrošeno 106,03 milijuna tona lakog goriva.
ZAGREB, 3. travnja (Hina) - U Hrvatskoj će od 1997. do 2005. godine
potrošnja lakog goriva, koje se koristi za riječni i pomorski promet,
rasti po godišnjoj stopi od 4,5 posto, projekcija je hrvatskog
energetskog instituta "Hrvoje Požar", utemeljena na podacima o prometu
i potrošnji goriva u 1994. godini, jer je razina prometa vodom te
godine bila veća nego u predratnom razdoblju. Već ove godine moglo bi
biti utrošeno 106,03 milijuna tona lakog goriva. #L#
Potrošnja teškog goriva ove će godine biti na razini od 294,01
milijuna tona, a do 2005. godine također će rasti po godišnjoj stopi
od 4,5 posto, stoji, među ostalim, u brošuri Instituta "Razvoj i
organizacija hrvatskoga energetskoga sektora - Analiza prometa i veza
- energetska potražnja do 2020. godine".
Inače, 1994. godine bilo je u Hrvatskoj 58 pomorskih putničkih
brodova i 155 teretnih pomorskih brodova, dok je riječnih teretnih
brodova bilo 133.
Po procjenama Instituta, može se očekivati da će se kapaciteti
vodenog prijevoza razvijati brže nego ostali prijevozni
kapaciteti, budući da su sada uvjeti poslovanja pod hrvatskom zastavom
u pomorskom prijevozu usklađeni s međunarodnim standardima. Tako je
moguć povratak brodova koji su zbog ranijih nepovoljnih uvjeta
prebjegli pod strane zastave.
Tu su i komparativne prednosti riječkog prometnog pravca, tj.
prometnog koridora Podunavlje-Jadran koji će pogodovati značajnijem
razvoju brodskih prijevoznih kapaciteta.
Osim toga, planirana izgradnja kanala Dunav-Sava i luke Vukovar do
2002. godine uz aktivnosti zemalja podunavskog i rajnskog plovidbenog
sustava na ubrzanom usklađivanju standarda i procedura plovidbe,
dovest će terete na taj prometni pravac.
Razvitku brodskih kapaciteta za prijevoz putnika pogodovat će i
turistička orijentacija hrvatskog gospodarstva te stalna potpora iz
državnog proračuna, prognoziraju u institutu "Hrvoje Požar".
(Hina) at sab
030921 MET apr 97