CINCINNATI, 2. travnja (Hina) - Adolescenti koji žive odvojeno od roditelja i bez nadzora odraslih, prema statistikama, često odustaju od srednje škole. Joel Milgram, profesor pedagogije na Sveučilištu u Cincinnatiju, otkrio je da
vrlo malo tinejdžera koji uz dopuštenje roditelja žive sami i dalje redovito idu u srednju školu, prenosi informativni bilten tog sveučilišta.
CINCINNATI, 2. travnja (Hina) - Adolescenti koji žive odvojeno od
roditelja i bez nadzora odraslih, prema statistikama, često odustaju
od srednje škole. Joel Milgram, profesor pedagogije na Sveučilištu u
Cincinnatiju, otkrio je da vrlo malo tinejdžera koji uz dopuštenje
roditelja žive sami i dalje redovito idu u srednju školu, prenosi
informativni bilten tog sveučilišta. #L#
Tinejdžeri se mogu podijeliti na tri skupine: one koji su svojevoljno
otišli od kuće, one koji su izbačeni iz kuće i na one koji su od kuće
otišli uz roditeljski pristanak. "Sva su djeca koju smo uključili u
istraživanje čvrsto odlučila završiti srednju školu. Ironično, većina
je, iako ima negativne osjećaje prema roditeljima, priznala da su im
upravo oni usadili osjećaj za vrijednost učenja", kazao je Milgram.
Među tinejdžerima različitoga socio-ekonomskog podrijetla ima i onih
koji su završili srednju školu te sami, bez nadzora starijih,
popravili svoj položaj, ističe Milgram. No, većina adolescenata
živjela je razmjerno bijedno i vrlo ih je malo postiglo određeni
uspjeh.
Milgram i Nancy Britton, psihologinja iz Bostona, razgovarali su s 22
adolescenta u Bostonu, Cincinnatiju i Spokaneu. Sedamnaestero
ispitanika izjavilo je da su im se ocjene popravile ili ostale iste.
Desetero ih je izjavilo da više uče otkako žive sami. Svi adolescenti
koji žive odvojeno od roditelja najviše cijene početni osjećaj
slobode.
Osim toga, istraživanje je pokazalo da tinejdžeri ne žele
obavijestiti školsku upravu o tome da žive sami - to su povjerili
izabranom nastavniku. Većina škola službeno nije znala ili "nije
željela znati" da učenici žive sami zato što bi, prema zakonu, o tome
morali obavijestiti službu socijalnih radnika.
"Ovo istraživanje upućuje na činjenicu da vrijednosti koje prenosimo
na svoju djecu postaju vrlo snažan dio njihovih osobnih vjerovanja.
Pokazuje nam i to da će se ti adolescenti povjeriti jednom učitelju,
ali neće imati povjerenja u školu kao instituciju koja bi im mogla
pružiti potporu", rekao je Milgram.
(Hina) car dgk
020626 MET apr 97