TOKIO, 1. travnja (Hina - Sonja Djerasimović) - Boravak prve skupine japanskih turista na Plitvicama ovog Uskrsa, makar malobrojnih i makar nakratko, te dolazak idućih već prvih dana travnja, mogao bi značiti početak realizacije
iskazane želje i namjere Hrvatske da uspostavi bolju turističku suradnju s Japanom, zemljom koja je proteklih godina bilježila stalan porast putovanja svojih građana u inozemstvo, dosegnuvši godine 1996. rekordan broj s više od 16 milijuna Japanaca koji su posjetili inozemstvo, od kojih gotovo polovica Europu.
TOKIO, 1. travnja (Hina - Sonja Djerasimović) - Boravak prve skupine
japanskih turista na Plitvicama ovog Uskrsa, makar malobrojnih i makar
nakratko, te dolazak idućih već prvih dana travnja, mogao bi značiti
početak realizacije iskazane želje i namjere Hrvatske da uspostavi
bolju turističku suradnju s Japanom, zemljom koja je proteklih godina
bilježila stalan porast putovanja svojih građana u inozemstvo,
dosegnuvši godine 1996. rekordan broj s više od 16 milijuna Japanaca
koji su posjetili inozemstvo, od kojih gotovo polovica Europu. #L#
Unatoč još uvijek raširenom mišljenju o tradicionalnoj predanosti i
požrtvovanosti japanskoga radnog čovjeka, kojemu je korporacijski
interes iznad osobnih želja i koji svoj godišnji odmor i slobodno
vrijeme broji u danima pa čak i satima, nove su generacije Japanaca i
veliki potrošači i veliki putnici. Nakon što im se od prvih izmjena
Zakona o uvjetima rada 1987. do 1994. radni tjedan smanjio na 40 sati
i pet radnih dana, a trajanje godišnjih odmora približilo standardima
razvijenog Zapada, Japanci su, imajući pritom u 1996. i porast bruto
nacionalnog proizvoda od 3,9 posto (prema preliminarnim podacima
državne Agencije za ekonomsko planiranje EPA-e), doživjeli pravi
potrošački procvat posebno izražen u porastu turističkih putovanja.
Zahvaljujući vrlo visokom tečaju jena, kupovna je moć Japanaca u
inozemstvu sustavno rasla proteklih godina, što je također bitno
utjecalo na činjenicu da se u posljednjih deset godina broj Japanaca
koji posjećuju inozemstvo utrostručio - od pet milijuna 1986. na već
spomenutih 16 milijuna godine 1996. Inače, unatoč vrlo visokom bruto
domaćem proizvodu po glavi (1994. primjerice 37.618 američkih dolara,
čime su bili na prvom mjestu među 24 članice OECD-a), Japancima kod
kuće i nije tako lako s obzirom na astronomski visoke troškove života,
posebice cijene najamnina ili hipoteka za nekretnine koje su, prema
analizama EPA-e u 1995. bile čak 50 posto više od onih u New Yorku ili
52 posto više od onih u Londonu.
Iako su Havaji tradicionalno najomiljenije odredište japanskih
turista, iza kojih slijede Japancima također bliska odredišta u
jugoistočnoj Aziji i Pacifiku - poput Južne Koreje, Hong Konga, Kine,
Taiwana i Australije, u stalnom je usponu i udio putovanja u dobru
staru Europu, dostižući uporno, iz godine u godinu, gotovo polovicu
ukupnih putovanja Japanaca u inozemstvo. Na svojim
civilizacijsko-povijesnim istraživačkim turama Japanci nisu samo
najneumorniji čekači u repu za ulaznice u firentinske Uffize, već
spadaju i u najrevnije posjetitelje muenchenskog Oktoberfesta ili
Mozartovog Salzburga.
Upravo u tom kontekstu napornih višednevnih putovanja japanskih
turista po metropolama Europe, Hrvatska bi mogla postati oazom mira i
prirodnih ljepota, ali i bogatih kulturnih i povijesnih sadržaja. Već
1994., dakle - prije no što su uspostavom trajnog mira na cijelom
teritoriju Hrvatske ispunjeni svi sigurnosni preduvjeti, Hrvatsku je
posjetilo 1800 turista iz Japana koji su ostvarili više od pet tisuća
noćenja. Polazeći od tih premisa, i prvi dolasci japanskih turista na
Plitvice ovog proljeća mogli bi značiti početak sve intenzivnijeg
otvaranja naše zemlje za dinamično turističko tržište Japana,
obilježeno u prvom redu stalnim porastom potražnje za novim
sadržajima.
(Hina) sd sv
011258 MET apr 97