ZAGREB, 28. ožujka (Hina/IKA) - Zagrebački nadbiskup, kardinal Franjo Kuharić uputio je danas uskrsnu čestitku u kojoj se kaže: "Suočeni s teškim krizama svijeta: moralnim, duhovnim, socijalnim, gospodarskim, političkim i
civilizacijskim uopće, neizbježno nam se i opetovano nameće pitanje o čovjeku. Što je taj čovjek i što se s njim događa? On je subjekt svih tih kriza. One se zapravo u čovjeku događaju".
ZAGREB, 28. ožujka (Hina/IKA) - Zagrebački nadbiskup, kardinal Franjo
Kuharić uputio je danas uskrsnu čestitku u kojoj se kaže: "Suočeni s
teškim krizama svijeta: moralnim, duhovnim, socijalnim, gospodarskim,
političkim i civilizacijskim uopće, neizbježno nam se i opetovano
nameće pitanje o čovjeku. Što je taj čovjek i što se s njim događa? On
je subjekt svih tih kriza. One se zapravo u čovjeku događaju". #L#
Navodeći koncilsku konstituciju "Gaudium et spes" (Radost i nada) u
kojoj se ističe vjerovanje Crkve "da se u njezinu Gospodinu i Učitelju
nalazi ključ, središte i cilj sve ljudske povijesti" kardinal je,
prenosi Informativna katolička agencija (IKA), ustvrdio da je čovjek
misterij "misterij u svakoj zloći; ponosi se do oholosti svojom moći;
očituje svoju okrutnost bez truna samilosti prema drugom čovjeku; može
biti neutaživ u mržnji, nezasitan u pohlepi, bezgranično sebičan da
udovolji svojim pohotama".
"Stoga Crkva poziva svoje sinove i kćeri, koji su krštenjem
ucijepljeni u Otajstvo Kristovo, da budu svojim životom svjetlo i sol
zemlje (usp. Mt 5, 13-14), da ispituju svoju savjest. Kristovi su
učenici pozvani svjedočiti za Isusa Krista kao jedinog osloboditelja
čovjeka od svih ropstava i ovisnosti. Kristovi su vjernici, na svim
razinama odgovorosti, pozvani živjeti kao oni koji su Gospodina
vidjeli", istaknuo je kardinal.
Podsjećajući potom na pismo Svetog Oca u pripremi za Veliki jubilej
2000. u kojem je Papa pozvao vjernike na ispit savjesti kardinal
Kuharić je u uskrsnoj poruci naveo: "Danas se stvara kroz medije mit o
'modernom čovjeku' kojemu treba biti sve podložno, pa i sam Bog.
Apostol Pavao poznaje razliku samo između staroga i novoga čovjeka.
Stari je čovjek u svakom vremenu stari čovjek po tome što je neobraćen
i rob grijeha. Novi je čovjek čovjek obraćen od zloće i preobražen
Kristovim otkupljenjem i svjetlost svetosti".
(Hina) pp dd
281524 MET mar 97