WASHINGTON, 19. ožujka (Hina-Sanja Pucak) - Svojedobno nezaobilazni generacijski simbol mladih Amerikanaca, klasični blue jeans u zadnje vrijeme uzima sve manji dio kolača na američkom tržištu.
WASHINGTON, 19. ožujka (Hina-Sanja Pucak) - Svojedobno nezaobilazni
generacijski simbol mladih Amerikanaca, klasični blue jeans u
zadnje vrijeme uzima sve manji dio kolača na američkom tržištu.
#L#
Uz intenzivnu marketinšku kampanju poznatih dizajnera i izmijenjeni
ukus mlađih američkih naraštaja tri najveća proizvođača blue jeansa
Guess, Levi Strauss i VF (koji proizvodi Wranglerice i Lee) u 1996. su
iskusili kako je biti potisnut na tržištu kojim su godinama dominirali.
Prvi put njihov se udjel u ukupnom tržištu smanjio, a rast prodaje
bio manji od onoga njihovih novih konkurenata.
Iako ukupna prodaja blue jeansa i dalje raste i mjeri se redom
veličine od preko deset milijardi dolara, u njemu se upravo udjel tri
giganta počeo smanjivati.
Vodeći američki dizajneri Calvin Klein, Ralph Lauren, Donna Karan i
Tommy Hilfiger, uz snažnu medijsku kampanju novih linija te
prihvatljivije cijene nego prethodnih godina (traperice po cijeni od 60
do 80 dolara, jakne 80 do 100 dolara), zakoračili su na tržište blue
jeansa i odnijeli prve plodove.
Uz njih, na tržište su prodrle i male kompanije s područja Los
Angelesa, koje kupce nalaze među onima najmlađima, za koje je pojam blue
jeansa obješen, vrećast dizajn koji ostavlja dojam kao da će tog časa
spasti sa tijela, ili onaj širokih nogavica.
Borbi za tržište priključili su se i lanci velikih robnih kuća koji su
uspješno lansirali vlastite modele. Među njima najveći su skok
zabilježili lanci J.C. Penny s modelom "Arizona" i Sears, s linijom
"Canyon River Blue Line".
Posljedice promjena na tržištu osjetit će među prvima zaposlenici
Levi'sa. Njih oko tisuću čeka otpuštanje, jer prodaja nije u korak
pratila povećanje troškova. Proizvođač wranglerica i Lee, čiji je udio
na tržištu samo u zadnjih godinu dana smanjen za nekoliko postotaka,
upustio se, pak, u restrukturiranje i smanjenje broja radnika u
pojedinim sektorima, a Guess se okreće proizvodnji drugih vrsta
odjeće.
Levi's, koji u Americi svoje traperice prodaje po cijeni od oko 40
dolara, još se uvijek najbolje drži i još se među prosječnim
tinejdžerima smatra prihvatljivim, naročito njihovi novi modeli širokih
nogavica s crvenom ili srebrnom etiketom.
Klasične levisice, nekada nezaobilazan sastavni dio američkog
studentskog života, sada među dijelom mladih dobiva etiketu "out".
Anketa koja je istraživala koje su traperice u zadnjih 12 mjeseci
kupili mladi Amerikanci, pokazala je da je najveći porast od osam
posto doživio Calvin Klein, a najveći gubitak Levi's.
Lokalne kompanije, uglavnom s područja Los Angelesa, poput JNCO i
Menace, svojim visećim vrećastim dizajnima širokih nogavica, jeansom u
boji i modelima s upečatljivim džepovima privukle su sebi dio najmlađih
potrošača.
(Hina) ps br
191232 MET mar 97