BRUXELLES, 17. ožujka (Hina) - Nizozemska je zamijenila Portugal, koji je do sada bio na prvom mjestu ljestvice država Europske unije u kojima su automobili najjeftiniji. Prema rezultatima proučavanja cijena vozila što ga je polovicom
veljače objavila Europska komisija, u Nizozemskoj su 1. studenoga 1996. nudili (bez poreza) po najnižoj cijeni 23 od 75 najprodavanijih modela automobila u Europskoj uniji, piše Informativni bilten Europske komisije "Eurofocus".
BRUXELLES, 17. ožujka (Hina) - Nizozemska je zamijenila Portugal, koji
je do sada bio na prvom mjestu ljestvice država Europske unije u kojima
su automobili najjeftiniji. Prema rezultatima proučavanja cijena vozila
što ga je polovicom veljače objavila Europska komisija, u Nizozemskoj su
1. studenoga 1996. nudili (bez poreza) po najnižoj cijeni 23 od 75
najprodavanijih modela automobila u Europskoj uniji, piše Informativni
bilten Europske komisije "Eurofocus". #L#
Njemačka i Francuska i dalje su države u kojima su vozila najskuplja,
a na trećem je mjestu Velika Britanija, i to zbog jačanja funte.
Razlika u cijeni između država Europske unije razlikuje se od jednog
modela do drugog, ali u cjelini, od studenog 1995. godine proizvođači
nastoje ne prekoračiti 20 posto razlike između najskuplje i
najjeftinije države. U studenom 1996. godine ta razlika od 20 posto
ipak je prekoračena za 40 od 75 modela vozila. Zabilježene su čak i
razlike od 30 posto za neka mala vozila: Lancia Y, Opel Corsa i
Volkswagen Polo.
Proučavanje cijena pokazuje da proizvođači vode računa o porezima
koje treba platiti: porez na dodatnu vrijednost koji se razlikuje od
jedne do druge države. Države u kojima su cijene bez poreza vrlo niske,
imaju istodobno visoke poreze, dok države u kojima su cijene vozila bez
poreza visoke, nemaju drugih poreza osim poreza na dodatnu vrijednost.
Europska komisija smatra da kupci sve više razmišljaju o mogućnosti
kupovanja vozila u nekoj drugoj državi, osobito kada vide tako
primamljive razlike u cijenama. Prema tom proučavanju, razvija se i
"paralelno tržište" s posrednicima koji u vlastitoj državi nude vozila
koja su jeftinije kupili u nekoj drugoj državi Europske unije, a i to
ima utjecaja na politiku određivanja cijene vozila.
(Hina) rug mp
170037 MET mar 97