LONDON, 7. ožujka (Hina) - Britanski farmaceutski koncern Glaxo Wellcome u poslovnoj godini 1996. ostvario je bruto dobit od 2,96 milijardi britanskih funti, otprilike 28 milijardi kuna, što je 18 posto više nego u 1995. godini,
objavilo je ovih dana poslovodstvo te tvrtke.
LONDON, 7. ožujka (Hina) - Britanski farmaceutski koncern Glaxo
Wellcome u poslovnoj godini 1996. ostvario je bruto dobit od
2,96 milijardi britanskih funti, otprilike 28 milijardi kuna,
što je 18 posto više nego u 1995. godini, objavilo je ovih dana
poslovodstvo te tvrtke. #L#
Konsolidirani prihodi toga koncerna dosegnuli su u spomenutom
razdoblju 8,34 milijarde funti ili šest posto više. Porast prihoda od
prodaje novih proizvoda, razvijenih nakon 1990, uvećan je 50 posto, na
dvije milijarde funti.
Najviši porast prihoda u odnosu na 1995. ostvaren je pri prodaji
sredstava za liječenje HIV-a, za 100 posto, na gotovo 500 milijuna
funti.
Najvažnija tržišta Glaxo Wellcomea bila su Sjeverna Amerika s udjelom
u ukupnim prihodima od 44 posto i Europa s 34 posto. U istočnoj Europi
lani je ostvaren tek jedan posto ukupnih prihoda toga koncerna, no u
usporedbi s godinom dana ranije prihod je veći 25 posto.
U Hrvatskoj Glaxo Wellcome ima otvoreno predstavništvo od 1992, koje
upošljava 12 djelatnika. No, tvrtka je na našem tržištu prisutna od
ranih 50-ih godina, kada je započela suradnju s farmaceutskom tvrtkom
Pliva. Naime, Pliva u svome proizvodnom programu nudi lijekove na
bazi glaxovih supstancija (Ventolin, Becotide, Gnadion, Peptoran,
Ketocef, Mirocef, Novocef).
Predstavništvo Glaxo Wellcomea u Hrvatskoj mjesečno ulaže oko 150
tisuća njemačkih maraka u medicinsku informatiku i edukaciju pacijenata
i liječnika, a nastoji ponuditi i nove proizvode.
U suradnji s Plivom, Glaxo Wellcome trenutno ispituje djelotvornost
Plivinog proizvoda Sumamed u kombinaciji sa svojim lijekom za
liječenje ulkusne bolesti Pyloridom. Suradnja tih dviju tvrtki
razvija se i na području istraživanja molekula te zajedničkom
nastupu na hrvatskom tržištu, kao i u potencijalno zajedničkom
nastupu na tržištima trećih zemalja.
(Hina) zm sbo
071040 MET mar 97