PEKING, 24. veljače (Hina/Reuter) - Narod kojega je njegov povijesni vođa Deng Xiaoping ohrabrio da se okrene zaradi i profitu, nastoji sada, slijedeći tu poruku, neminovnu smrt svoga čelnika pretvoriti u mogućnost za zaradu.
PEKING, 24. veljače (Hina/Reuter) - Narod kojega je njegov povijesni
vođa Deng Xiaoping ohrabrio da se okrene zaradi i profitu, nastoji
sada, slijedeći tu poruku, neminovnu smrt svoga čelnika pretvoriti u
mogućnost za zaradu. #L#
Tijekom svog života Deng je s prezirom odbio poštivanje kulta
ličnosti tako da proizvodnja raznih suvenira s njegovim likom nije
dosegla ni približne razmjere kao u slučaju njegova prethodnika Mao
Zedonga.
No, sad kada je 92-godišnji Deng umro, njegovi se zemljaci koriste
svim mogućim novootkrivenim poduzetničkim vještinama kako bi zaradili
na kineskoj uspomeni na velikog vođu, koji im je svojevremeno i
uputio jednostavnu i jasnu poruku "bogatite se" - ne ulazeći u
precizne upute kako to napraviti.
U rastućoj Deng-maniji čini se da je do sada najviše uspjeha polučilo
tiskanje velikih postera s Dengovim likom u različitim pozama.
Državna agencija Xinhua javila je u ponedjeljak da je tijekom pet
dana otkako je umro kineski čelnik tiskano oko milijun Dengovih
postera, no da time još uvijek nije zadovoljena postojeća potražnja.
Na pekinškom trgu Tiananmen najtraženiji je suvenir koji u setu
sadrži iglu za kravatu, ogrlicu i značku s nasmiješenim Dengovim
likom, a prodaje se za 68 juana (8 USD).
"Prodali smo sve bedževe s Dengovim likom i čekamo novu pošiljku",
svjedoči drugi prodavač.
Među ostalim poduzećima čiji su proizvodi izloženi na otvorenome,
proizvođač stolnog posuđa iz južne Kine ističe kako njegovi tanjuri s
Dengovim likom donose dobru zaradu te da je potražnja takva da
potrošači stoje i ispred ulaza u tvornicu kako bi došli do njih.
"Drug Deng je prerano otišao", žali se jedan dužnosnik tvrtke. "Nismo
bili dovoljno spremni".
(Hina) br mm
241605 MET feb 97