NEW YORK, 13. siječnja (Hina/dpa) - Udio Nijemaca na svjetskom automobilskom tržištu će biti sve manji dok će zemlje u razvoju sve više dobijati na značaju, predviđa se u istraživanju američkog stručnog izdavača Ward's Comunications
"Vozila, predviđanja i strategije".
NEW YORK, 13. siječnja (Hina/dpa) - Udio Nijemaca na svjetskom
automobilskom tržištu će biti sve manji dok će zemlje u razvoju sve
više dobijati na značaju, predviđa se u istraživanju američkog
stručnog izdavača Ward's Comunications "Vozila, predviđanja i
strategije". #L#
Prema rezultatima ovoga istraživanja riječ je o trendu prema kojem na
brzo rastućem svjetskom tržištu automobila sve više raste udio zemalja
u razvoju a tradicionalno automobilske nacije kao što je Sjeverna
Amerika, Zapadna Europa i Japan gube na težini.
Njemačka će, tvrde istraživači, na svjetskoj ljestvici najvećih
nacionalnih tržišta automobila sa sadašnjeg trećeg pasti do 2015. na
šesto mjesto. Njemačka prodaja će se od 1995. do 2015 povećati samo
još za neznatnih 400.000 na ukupno 3,9 milijuna. Time će njemački udio
na svjetskom tržištu opasti sa 6,9 posto na 4,2 posto, stoji u
studiji.
Kina, zemlje nasljednice bivšeg Sovjetskog Saveza i Brazil do 2015.
nadmašit će Njemačku u udjelu na tržištu. Indija, Meksiko i Južna
Koreja neće ići ispred Njemačke ali će zauzeti mjesta od sedmog do
devetog na popisu.
SAD i Japan će i dalje ostati broj jedan i broj dva na svjetskoj
listi ali će se njihov udio u svjetskoj prodaji automobila smanjiti na
jednu trećinu.
Stanovnici Zapadne Europe kupili su 1995. 13,5 milijuna automobila a
do 2015. očekuje se porast na oko 17,9 milijuna automobila. Naspram
tome prodaja automobila u istočnoj Europi će silovito porasti sa
sadašnjih 2,1 milijun na 8,3 milijuna automobila.
Prema Wardovim predviđanjima 2015. ukupno će na svijetu biti
isporučeno 92 milijuna automobila u odnosu na 51 milijun u 1995. Do te
godine s tekućih vrpci proizvođača sići će ukupno 1,4 milijardi
automobila, dvostruko više nego u prethodna dva desetljeća.
Diljem svijeta kretalo se 1995. ukupno 663 milijuna automobila a 2015
će ih biti čak jedna milijarda.
U industrijskim zemljama prodaja automobila porast će do toga doba
samo za 30 posto na 49,4 milijuna a proizvodnja za 20 posto na 48
milijuna automobila. Nasuprot tome će se prodaja automobila u zemljama
u razvoju utrostručiti na 42,8 milijuna.
U industrijskim zemljama trenutno na tisuću stanovnika dolazi 547
automobila a u zemljama u razvoju samo 34.
Udio na tržištu industrijske zemlje izgubit će također i u
proizvodnji automobila. Tako će 2015. bezbrojne nove tvornice u
zemljama u razvoju proizvoditi godišnje 44 milijuna vozila naspram 12
milijuna 1995. Time će se zemlje u razvoju skoro izjednačiti sa
starim industrijskim zemljama.
Prema ovoj američkoj studiji do 2015. trebat će izgraditi najmanje
160 novih tvornica automobila s godišnjim kapacitetom od 300.000
motornih vozila. Ovaj trend objašnjava zašto veliki amrički, europski
i japanski automobilski koncerni ulaža milijarde dolara u perspektivne
zemlje u razvoju.
(Hina) sl sv
131319 MET jan 97