NEW YORK, 3. siječnja (Hina/Dpa) - Volkswagen, Audi, Mercedes-Benz, Porsche i BMW ubrzano će nastaviti svoju ekspanziju na američkom tržištu automobila te će, prema mišljenju stručnjaka, 1998. godine izručiti pola milijuna
vozila.
NEW YORK, 3. siječnja (Hina/Dpa) - Volkswagen, Audi, Mercedes-Benz,
Porsche i BMW ubrzano će nastaviti svoju ekspanziju na američkom
tržištu automobila te će, prema mišljenju stručnjaka, 1998. godine
izručiti pola milijuna vozila. #L#
Time će njemački proizvođači automobila ponoviti sjajne rezultate iz
sedamdesetih i osamdesetih godina. 1996. godine oni su uspjeli svoj
promet u SAD-u povećati za 21 posto na 373.000 automobila, iako je
američko tržište automobila s ukupno 15 milijuna kupaca novih
automobila prošireno za samo jedan posto.
Američko je tržište zahvaljujući jakom dolaru za njemačke i druge
strane ponuđače ponovno postalo lukrativno. Kod modela gornje klase
njemački proizvođači imaju tržišni udio od 20 posto. "Oni nude široku
paletu novih roadster, sportskih, terenskih, cabriolet i
coupe-vozila", riječi su jednog stručnjaka. "Nijemci moraju zadržati
cijene prilagođene tržištu", upozorava on.
Terenska vozila iz novog Mercedes-Benz pogona u Tuscaloosi moći će se
kupiti za otprilike 35.000 dolara, čime po cijeni mogu konkurirati
sličnim modelima iz SAD-a i Japana. No Mercedes velike nade polaže i u
svoj novi SLK-roadster sa dva sjedala koji će vjerojatno stajati više
od 40.000 dolara te u novi CLK-Coupe.
Njemački proizvođači automobila iz Stuttgarta prodali su 1996. godine
oko 90.000 (godina ranije: 76.800) vozila u SAD-u te bi, prema
predviđanjima, 1997. godine trebali prodati 105.000, 1998. godine čak
130.000 automobila.
Tako bi Porsche, zahvaljujući novom modelu sportskog automobila
boxster (osnovna cijena 40.000 dolara), trebao povećati svoj promet u
SAD-u sa 6.900 vozila u protekloj godini na 10.400 vozila u 1997.
godini, te na 12.000 vozila 1998. godini. Time bi ovaj njemački
proizvođač sportskih automobila zahvaljujući relativno povoljnom novom
modelu udvostručio svoj prodajni obujam na američkom tržištu u roku
tri godine.
Audi i Volkswagen pokazuju jedako impresivne rezultate. VW je 1996.
godine u SAD izručio oko 141.000 automobila. Prodaja bi se 1997.
godine trebala proširiti na 152.000 komada te 1998. na 194.000 vozila,
uz pomoć nove bube koja se gradi u novom meksičkom pogonu. Ako
buba bude ponuđena za 11.000 dolara, prodajni bi rezultati mogli biti
i bolji.
Audi je trenutno u SAD-u najpopularniji, s modelom A4-Turbo, koji se
može kupiti po cijeni od oko 25.000 dolara. Model A8 također se vrlo
dobro prodaje. Audi je 1996 godine u SAD izručio oko 25.000
automobila te bi 1997. godine mogao ostvariti razinu od čak 43.300
prodanih automobila. Za 1998. godinu stručnjaci smatraju mogućom
prodaju od čak 50.000 Audijevih automobila.
Samo za BMW stručnjaci predviđaju teža vremena. Gotovo svi konkurenti
vlastitim modelima namjeravaju ugroziti uspješne bavarske graditelje.
BMW trenutno u svom pogonu u Južnoj Karolini gradi samo model
Z3-roadster. Ovaj je model 1996. godine posebno pridonio porastu
prometa na gotovo 110.000 komada. No stručnjaci smatraju da će 1997.
prodaja ovog modela ostati na toj razini. 1998. godine se može
očekivati skroman porast prodaje na 113.000 automobila.
Rover, britansko sestrinsko poduzeće BMW-a, protekle je godine na
američkom tržištu prodao dodatnih 22.700 terenskih vozila. Prodaja
land-rovera trebala bi se, prema predviđanjima stručnjaka, 1997.
godine povećati na 25.400 vozila te 1998. godine na čak 33.500 vozila.
(Hina) sap rb
031150 MET jan 97