SYDNEY, 30. prosinca (Hina/Reuters) - Katastrofalna oluja koja je +uzela živote šest jedriličara na regati Sydney - Hobart, bio je +fenomen koji se događa jednom u godinu dana na koji su organizatori +bili upozoreni prije početka
utrke. To je izjavio direktor +Australijskog meteorološkog biroa Pat Sullivan, koji je osobno +upozorio priređivače utrke na vjetar snage deset bofora od +maksimalnih 12 na ljestvici snage zračnih strujanja tog Biroa. +"Naš posao nije da savjetujemo otkazivanje regate. Tako nešto nije +u našim mogućnostima, ali smo ponudili dovoljno činjenica da +organizatori ozbiljno razmisle o mogućim posljedicama", kazao je +Sullivan, u trenucima kada su u tijeku dvije neovisne istrage o +najvećoj jedriličarskoj katastrofi u posljednjih dvadeset godina. +Uzroke nesreće istražit će narednih mjeseci sami priređivači 630 +nautičkih milja duge utrke iz Cruising Yacht Club of Australia +(CYCA) i državno tužilaštvo New South Walesa, koje će se posebno +bavitgi činjecima da li su sve posade upozorene na nevrijeme. +Naime, nekoliko dana prije početka najuzbudljivije i najopasnije +utrke u Australiji, znalo se za snažno polje niskog pritiska, ali se +više spekuliralo da li će očekivani snažni vjetar pomoći +jedrilicama Sayonara i Brindabella da obore brzinski rekord. Na +sastanku kormilara u četvrtak, svim predstavnicima posada dane su
SYDNEY, 30. prosinca (Hina/Reuters) - Katastrofalna oluja koja je
uzela živote šest jedriličara na regati Sydney - Hobart, bio je
fenomen koji se događa jednom u godinu dana na koji su organizatori
bili upozoreni prije početka utrke. To je izjavio direktor
Australijskog meteorološkog biroa Pat Sullivan, koji je osobno
upozorio priređivače utrke na vjetar snage deset bofora od
maksimalnih 12 na ljestvici snage zračnih strujanja tog Biroa.
"Naš posao nije da savjetujemo otkazivanje regate. Tako nešto nije
u našim mogućnostima, ali smo ponudili dovoljno činjenica da
organizatori ozbiljno razmisle o mogućim posljedicama", kazao je
Sullivan, u trenucima kada su u tijeku dvije neovisne istrage o
najvećoj jedriličarskoj katastrofi u posljednjih dvadeset godina.
Uzroke nesreće istražit će narednih mjeseci sami priređivači 630
nautičkih milja duge utrke iz Cruising Yacht Club of Australia
(CYCA) i državno tužilaštvo New South Walesa, koje će se posebno
bavitgi činjecima da li su sve posade upozorene na nevrijeme.
Naime, nekoliko dana prije početka najuzbudljivije i najopasnije
utrke u Australiji, znalo se za snažno polje niskog pritiska, ali se
više spekuliralo da li će očekivani snažni vjetar pomoći
jedrilicama Sayonara i Brindabella da obore brzinski rekord. Na
sastanku kormilara u četvrtak, svim predstavnicima posada dane su
detaljne vremenske prognoze za narednih 24 sata, uz upozorenje da
će jaki južni vjetar uz obalu biti u koliziji sa snažnim oceanskim
strujama. Tri sata prije starta, Biro je poslao predviđanje sa
snahom vjetra od 30-40 čvorova, pogotovu na području zloglasnog
prolaza Bass, između australskog kopna i otoka Tasmanija. Tek sat
prije negoli je sirena označila početak utrke, došlo je upozorenje
na udare vjetra od mogućih 10 bofora i to u jačanju u noći sa subote
na nedjelju, taman kada je flotila od 115 jedrilica trebala ući u
prolaz Bass.
Takav fenomen, koji se događa jednom na godinu, žestoko je pogodio
flotu, koja se našla na udaru valova i do deset metara i "refule od
zastrašujućih 80 čvorova. Šest havariranih jedrilica moralo je
biti napušteno, a dvije trećine sudionika potražilo je spas u
ribarskim lukama New South Walesa. Unatoč najvećoj civilnoj
potragi u povijesti Australije, šest jedriličara je smrtno
stradalo - trojica sa najstarijeg broda u utrci Winstona
Churchilla, kojemu je ogromni val odnio jarbol i kobilicu.
Prevladava mišljenje da otkazivanje regate u tom trenutku ne bi
donio spas za jedriličare, jer su svi brodovi već bili zahvaćeni
olujom. Opozvati utrku bilo je lako, ali bi jedrilice opet morale
prijeći 50 ili 100 nautičkih milja do najbliže obale po neljudskim
uvjetima, te je jedina mogućnost za izbjegavanje katastrofe ostala
ona sa početka priče, sat vremena prije starta utrke, kada su svi
znali što se "kuha" u oceanu.
(Hina) rš rš