FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ORGANIZATORI KRIVI ZA SMRT ŠEST JEDRILIČARA ?

SYDNEY, 30. prosinca (Hina/Reuters) - Katastrofalna oluja koja je +uzela živote šest jedriličara na regati Sydney - Hobart, bio je +fenomen koji se događa jednom u godinu dana na koji su organizatori +bili upozoreni prije početka utrke. To je izjavio direktor +Australijskog meteorološkog biroa Pat Sullivan, koji je osobno +upozorio priređivače utrke na vjetar snage deset bofora od +maksimalnih 12 na ljestvici snage zračnih strujanja tog Biroa. +"Naš posao nije da savjetujemo otkazivanje regate. Tako nešto nije +u našim mogućnostima, ali smo ponudili dovoljno činjenica da +organizatori ozbiljno razmisle o mogućim posljedicama", kazao je +Sullivan, u trenucima kada su u tijeku dvije neovisne istrage o +najvećoj jedriličarskoj katastrofi u posljednjih dvadeset godina. +Uzroke nesreće istražit će narednih mjeseci sami priređivači 630 +nautičkih milja duge utrke iz Cruising Yacht Club of Australia +(CYCA) i državno tužilaštvo New South Walesa, koje će se posebno +bavitgi činjecima da li su sve posade upozorene na nevrijeme. +Naime, nekoliko dana prije početka najuzbudljivije i najopasnije +utrke u Australiji, znalo se za snažno polje niskog pritiska, ali se +više spekuliralo da li će očekivani snažni vjetar pomoći +jedrilicama Sayonara i Brindabella da obore brzinski rekord. Na +sastanku kormilara u četvrtak, svim predstavnicima posada dane su
SYDNEY, 30. prosinca (Hina/Reuters) - Katastrofalna oluja koja je uzela živote šest jedriličara na regati Sydney - Hobart, bio je fenomen koji se događa jednom u godinu dana na koji su organizatori bili upozoreni prije početka utrke. To je izjavio direktor Australijskog meteorološkog biroa Pat Sullivan, koji je osobno upozorio priređivače utrke na vjetar snage deset bofora od maksimalnih 12 na ljestvici snage zračnih strujanja tog Biroa. "Naš posao nije da savjetujemo otkazivanje regate. Tako nešto nije u našim mogućnostima, ali smo ponudili dovoljno činjenica da organizatori ozbiljno razmisle o mogućim posljedicama", kazao je Sullivan, u trenucima kada su u tijeku dvije neovisne istrage o najvećoj jedriličarskoj katastrofi u posljednjih dvadeset godina. Uzroke nesreće istražit će narednih mjeseci sami priređivači 630 nautičkih milja duge utrke iz Cruising Yacht Club of Australia (CYCA) i državno tužilaštvo New South Walesa, koje će se posebno bavitgi činjecima da li su sve posade upozorene na nevrijeme. Naime, nekoliko dana prije početka najuzbudljivije i najopasnije utrke u Australiji, znalo se za snažno polje niskog pritiska, ali se više spekuliralo da li će očekivani snažni vjetar pomoći jedrilicama Sayonara i Brindabella da obore brzinski rekord. Na sastanku kormilara u četvrtak, svim predstavnicima posada dane su detaljne vremenske prognoze za narednih 24 sata, uz upozorenje da će jaki južni vjetar uz obalu biti u koliziji sa snažnim oceanskim strujama. Tri sata prije starta, Biro je poslao predviđanje sa snahom vjetra od 30-40 čvorova, pogotovu na području zloglasnog prolaza Bass, između australskog kopna i otoka Tasmanija. Tek sat prije negoli je sirena označila početak utrke, došlo je upozorenje na udare vjetra od mogućih 10 bofora i to u jačanju u noći sa subote na nedjelju, taman kada je flotila od 115 jedrilica trebala ući u prolaz Bass. Takav fenomen, koji se događa jednom na godinu, žestoko je pogodio flotu, koja se našla na udaru valova i do deset metara i "refule od zastrašujućih 80 čvorova. Šest havariranih jedrilica moralo je biti napušteno, a dvije trećine sudionika potražilo je spas u ribarskim lukama New South Walesa. Unatoč najvećoj civilnoj potragi u povijesti Australije, šest jedriličara je smrtno stradalo - trojica sa najstarijeg broda u utrci Winstona Churchilla, kojemu je ogromni val odnio jarbol i kobilicu. Prevladava mišljenje da otkazivanje regate u tom trenutku ne bi donio spas za jedriličare, jer su svi brodovi već bili zahvaćeni olujom. Opozvati utrku bilo je lako, ali bi jedrilice opet morale prijeći 50 ili 100 nautičkih milja do najbliže obale po neljudskim uvjetima, te je jedina mogućnost za izbjegavanje katastrofe ostala ona sa početka priče, sat vremena prije starta utrke, kada su svi znali što se "kuha" u oceanu. (Hina) rš rš

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙