FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

FRANCUSKA DELIKATESA "MADE IN USA"

FERNDALE (SAD), 27. prosinca (Hina/AFP) - Posve nepoznata do prije +deset godina, jetra tovljenih pataka upravo osvaja SAD, a tamošnji +gurmani mogu uživati i u jetri proizvedenoj u SAD-u čija se kakvoća +uvelike može uspoređivati s najboljim francuskim proizvodima.
FERNDALE (SAD), 27. prosinca (Hina/AFP) - Posve nepoznata do prije deset godina, jetra tovljenih pataka upravo osvaja SAD, a tamošnji gurmani mogu uživati i u jetri proizvedenoj u SAD-u čija se kakvoća uvelike može uspoređivati s najboljim francuskim proizvodima. #L# Sve poznate restauracije na obali Atlantika sada je žele imati na svojim jelovnicima, a može se vidjeti čak i na pizzama. Ponekad se nudi kao "cajun", pripremljena na roštilju, s mnogo začina, a u Las Vegasu je postala nezaobilazni dio jelovnika. Sve više prodavaonica delikatesa uvrštava je u svoju božićnu ponudu. Budući da američko zakonodavstvo zabranjuje uvoz sirove jetre, ona uglavnom stiže s jedne izolirane farme u planinama Catskills, do koje treba dva sata vožnje od New Yorka. Izzy Yannay, pokretač cijeloga projekta, kaže: "Kad sam počeo proizvodnju, prije 15 godina, tržišta za taj proizvod nije bilo. Svake sam večeri razgovarao s vlasnicima restauracija, a nitko od njih nije znao o čemu se radi. Jednom su mi čak rekli da ne poslužuju ribu u restoranu." Danas su Yannay i njegov suradnik Michael Ginor vlasnici tisuća pataka koje će završiti na tanjurima u najboljim restauracijama, zapošljavaju 200 radnika (njih 95 posto su Meksikanci) i isporučuju oko 8000 pataka na tjedan. Tove ih kukuruzom, glavni je dio, naravno, jetra, ali tu su i pačja prsa i bataci. Svake godine ostvare promet od devet milijuna dolara. Potražnja prosječno raste od 12 do 15 posto na godinu, iako ponekad premašuje ponudu. Zahvaljujući tvrtki koju je osnovala jedna Francuskinja iz New Yorka, koja otkupljuje sve njihove proizvode i distribuira ih restauracijama, posao jednostavno cvjeta. Tvrtka "D'Artagnan" te proizvode prodaje uz pomoć kataloga u prodavaonicama delikatesa, a glavni su napori usmjereni prema prodoru u američku provinciju. U nekim dijelovima Amerike, kaže Ariane Daguin, ljudi nikada nisu jeli patku. "Oni žive prema uzrečici 'ono što ne znam izgovoriti ne želim jesti', pa su francuski proizvodi zanimljivi samo za jedan posto stanovništva", dodaje Izzy Yannay. (Hina) rug bnš

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙