FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: POMORSKI LINIJSKI PRIJEVOZ NEATRAKTIVAN PRIVATNIM TVRTKAMA

ZAGREB, 9. prosinca (Hina) - U sadašnjim uvjetima na jadranskom +pomorskom tržištu, kada brodovi i trajekti moraju udovoljavati sve +zahtjevnijim propisima o sigurnosti plovidbe, linijski prijevoz +putnika i vozila još nije dovoljno atraktivan za privatne +prijevoznike.
ZAGREB, 9. prosinca (Hina) - U sadašnjim uvjetima na jadranskom pomorskom tržištu, kada brodovi i trajekti moraju udovoljavati sve zahtjevnijim propisima o sigurnosti plovidbe, linijski prijevoz putnika i vozila još nije dovoljno atraktivan za privatne prijevoznike. #L# Privatni pomorski prijevoznici nisu zainteresirani za linijski putnički prijevoz zbog toga što nemaju potporu države i moraju ulagati sami u razvitak svoje flote. Isto tako, ne mogu cijenama svojih usluga konkurirati najvećem hrvatskom pomorskom prijevozniku putnika i vozila, riječkoj Jadroliniji, koja se dijelom financira iz državnog proračuna. Obveze za održavanje linijskog prijevoza tijekom čitave godine diktiraju visoki angažman kapitala, uz vrlo nisku popunjenost prijevoznih kapaciteta. Stvarajući nepokrivene troškove, pogotovo izvan turističke sezone kada je iskorištenost kapaciteta niska, uzrokuje se nerentabilnost poslovanja. U splitskoj privatnoj tvrtki - pomorskoj agenciji Sem marina d.o.o., koja se bavi prijevozom putnika i vozila na relaciji Split - Ancona - Split, drže da sa cijenama svojih usluga ne mogu konkurirati Jadroliniji, zbog toga što su prisiljeni ulagati vlastita ili kreditna sredstva u razvitak flote. Direktorica te tvrtke Nataša Vuković drži da "iako se stalno govori o nekim pomacima u odnosu na privatne prijevoznike, situacija nije blistava". Ove je godine Sem marina kupila katamaran 'For' radi povezivanja Splita i srednjodalmatinskih otoka i nije uspjela izdržati konkurenciju Jadrolinije. Riječki je brodar na tu liniju uveo veći katamaran, koji je imao i puno veće troškove, ali i pet puta nižu cijenu putne karte. U takvim uvjetima, smatra Vuković, privatni brodski prijevoznik ne može opstati, jer nema ekonomske računice u cijeni prijevoza, a niti državnu potporu. Postupnim jačanjem gospodarske snage države, posebice razvitkom gospodarstva na otocima, može se očekivati daljnje jačanje turističkog prometa, vezanog i za produljenje turističke sezone. Obilježje cjelogodišnje nerentabilnosti bit će sve slabije izraženo, smatraju u Jadroliniji. Na taj će se način, drže, smanjivati i njihova ovisnost o sredstvima iz državnog proračuna, kojima pokrivaju tekuće gubitke na nerentabilnim linijama. Hrvatska gospodarska politika prema javnim tvrtkama potiče proces privatizacije i otvaranje tržišta, pritom vodeći računa da se ne ugrozi minimum standarda kojeg treba osigurati u cjelogodišnjem svakodnevnom linijskom povezivanju s naseljenim otocima. Vlada RH je 1992. godine raspisala javni natječaj za koncesioniranje pomorskog putničkog linijskog prijevoza, a odaziv zainteresiranih novih brodara, osim Jadrolinije i desetak ostalih brodara koji održavaju sustav prometa bio je zanemariv, kazali su u Jadroliniji. Tvrtka Sem marina je pomorska agencija, agent liberijske brodarske kompanije "Sem Maritime Company, Inc.". Ta kompanija u vlasništvu ima dva putnička broda; "Kraljicu mira" i "Split 1700", koji već pet godina plove na liniji Split-Ancona-Split. Na toj istoj liniji plove Jadrolinijini te brodovi talijanske tvrtke Adriatica. Obje tvrtke imaju državnu potporu. U Jadrolinijinoj floti trenutačno prometuje 48 brodova, a brodovlje sačinjava pet velikih trajekata za dužobalne i međunarodne linije, 34 srednja i manja trajekta, tri katamarana, jedan hidrobus i pet klasičnih putničkih brodova. Jadrolinijini najvažniji planovi razvoja vezani su uz realizaciju Programa obnove i razvoja putničke flote u razdoblju od 1996. do 2000. godine. Od ukupno 22 planirane nabave, program je do danas realiziran s 11 nabava, a realizacija toga plana u idućoj godini ovisit će o visini kapitalnih transfera iz proračuna. U prvih devet ovogodišnjih mjeseci u Hrvatskoj je prevezeno u pomorskom i obalnom prijevozu gotovo šest milijuna putnika, 2,4 posto više nego u istom lanjskom razdoblju. Po podacima Državnog zavoda za statistiku, u tom je razdoblju ostvareno 245 milijuna putničkih kilometara, 10,6 posto manje. Gotovo polovinu cjelogodišnjeg prijevoza obavi riječka Jadrolinija. Sanja Plješa i Tanja Pernička (Hina) splj/tp sbo

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙