TROGIR, 7. prosinca (Hina) - Kraljevski brodograđevni institut +Velike Britanije sa sjedištem u Londonu, proglasio je najboljim +brodom izgrađenim na svjetskom brodograđevnom tržištu u 1998., +brod za prijevoz nafte i kemikalija "Azov
Sea", izgrađen u +trogirskom brodogradilištu "Brodotrogiru". Taj je brod +liberijskom kupcu "Valloy Shipping Company ltd." isporučen u +ožujku ove godine.
TROGIR, 7. prosinca (Hina) - Kraljevski brodograđevni institut
Velike Britanije sa sjedištem u Londonu, proglasio je najboljim
brodom izgrađenim na svjetskom brodograđevnom tržištu u 1998.,
brod za prijevoz nafte i kemikalija "Azov Sea", izgrađen u
trogirskom brodogradilištu "Brodotrogiru". Taj je brod
liberijskom kupcu "Valloy Shipping Company ltd." isporučen u
ožujku ove godine.#L#
Time je na neki način taj britanski utjecajni brodograđevni
institut neizravno proglasio hrvatsku brodogradnju za najbolju u
svjetu u 1998. jer je "Azov Sea" jedan iz serije od devet
istovjetnih brodova izgrađenih u brodogradilištima "Uljanik" u
Puli, "Brodosplit" u Splitu i "Brodotrogir" u Trogiru, od kojih je
svaki gradio po tri tankera za liberijskog naručitelja,
izvijestili su predsjednik uprave "Borodotrogir" d.d. Joško Buble
i glavni projektant tih brodova Nenad Fleš na današnjoj
konferenciji za novinare u povodu dobivenog priznanja.
Budući da je nositelj cijelog posla i potpisnik ugovora s
liberijskom tvrtkom bio "Brodotrogir" - čiji su projektanti
izradili projekt za tu seriju brodova, a po propozicijama za
priznanje se može predložiti samo jedan brod iz serije -
"Brodotrogir" se natjecao s tankerom "Azov Sea" izgrađenim na
njegovim navozima.
Inače, naručitelj brodova bio je zahtjevan tražeći da tankeri za
prijevoz nafte i kemikalija, uz iznimnu stabilnost i ekološke
karakteristike (duplo dno i oplata), budu što manjih dimenzija sa
što manjom potrošnjom goriva i sa što većim mogućnostima prijevoza,
u čemu je projektant u cijelosti uspio.
Potvrđuje to i dobivena deklaracija da ti tankeri - dužine 182, a
širine 32 metra - mogu prevoziti 47.400 tona proizvoda s motorom
izgrađenim u splitskom "Brodosplitu", snage preko 8300 kW.
Uz to, projektom je potpuno riješeno pitanje sigurnosti i stvorena
mogućnost da "Azox Sea" i drugi brodovi iz te serije mogu, uz naftu i
naftne derivate, prevoziti 200 različitih vrsta kemikalija.
Svaki je od tih tankera stajao 32.750.000 dolara tako da je
vrijednost cijelog posla veća od 300 milijuna dolara.
(Hina) em sp