ZAGREB, 4. prosinca (Hina) - Zagrebački Labud namjerava tijekom +iduće godine plasirati na tržište otprilike pet novih i +osuvremenjenih proizvoda. Od toga će dva biti namijenjena širokoj +potrošnji, a tri za industrijsku uporabu,
objavilo je poslovodstvo +te tvrtke.
ZAGREB, 4. prosinca (Hina) - Zagrebački Labud namjerava tijekom
iduće godine plasirati na tržište otprilike pet novih i
osuvremenjenih proizvoda. Od toga će dva biti namijenjena širokoj
potrošnji, a tri za industrijsku uporabu, objavilo je poslovodstvo
te tvrtke.#L#
Labud na godinu proizvede približno 17 tisuća tona tekućih i
praškastih deterdženata i ostalih sredstava za čišćenje, čija je
vrijednost 140 milijuna kuna. Izvozi se 30-tak posto proizvodnje i
to u Italiju, Njemačku, Češku, Sloveniju, Makedoniju, Bugarsku,
Mađarsku i neznatno u Albaniju.
Ta industrijska grana, prema mišljenju poslovodstva Labuda, nije
zaštićena od velike konkurencije stranih proizvođača na domaćem
tržištu. Problem također predstavljaju istovjetne carine na uvoz
nekih sirovina i gotovih proizvoda te vrste.
"Uz to, carinu i porez na dodanu vrijednost moramo platiti u kratkom
roku. Ciklus naše proizvodnje je 90 dana, dok je prosječni rok
naplate otprilike 110 dana. Situacija s naplatom osobito je teška
od rujna ove godine", rekao je komercijalni direktor Labuda Nenad
Gavranović.
Na domaćem tržištu ta zagrebačka tvrtka ima udio u prodaji
praškastih deterdženta od deset posto. Zahvaljujući poznatoj marki
"Čarli", na tržištu tekućih deterdženata zauzima polovinu
tržišta.
Labud zapošljava 250 djelatnika i ima iskorištenost kapaciteta
između 65 i 70 posto. Tijekom iduće godine investirat će u dijelove
pogona za praškaste proizvode, no o visini ulaganja poslovodstvo
nije htjelo iznijeti podatak.
(Hina) ggr vel