ZAGREB, 3. prosinca (Hina) - Predsjednik Njemačkog novinarskog +društva dr. Hermann Meyn održao je u srijedu u Geotheovom institutu +u Zagrebu predavanje na temu "Moć medija - sloboda tiska" u kojemu +je, govoreći o medijima u
Njemačkoj, naglasio važnost uloge medija +kao kritičara i kontrole vlast, dodajući kako i u slobodi medija +postoje određene granice.+ Medijske slobode kao i njihove granice u Njemačkoj su utvrđene +zakonom, rekao je Meyn pojasnivši kako se mora zaštiti privatna +sfera, iako se ona kod javnih osoba sužava, ne smije se tolerirati +vrijeđanje niti optuživanja bez dokaza. + Značajan faktor ograničavanja medijskih sloboda danas su +oglašivači. Njemački mediji izbjegavaju teme koje se ne bi svidjele +tvrtkama koje plaćaju reklamni prostor u medijima, kazao je Meyn.+ Predsjednik njemačkog novinarskog društva ispričao je slučaj kako +je Savezni parlament odlučio dopustiti da vlada prisluškuje +novinare kako bi dobila više informacija o krugovima organiziranog +kriminala u kojima su novinari imali doušnike, ali je nakon Meynova +protivljenja taj zakon povukla uvažavajući pravo novinara da svoje +neslužbene izvore informacija čuva u tajnosti, čak i pred sudom.+ Govoreći o ustroju njemačkih medija, Meyn je kazao kako su nakon +1945. godine javna televizija i radio osnovani tako da djeluju
ZAGREB, 3. prosinca (Hina) - Predsjednik Njemačkog novinarskog
društva dr. Hermann Meyn održao je u srijedu u Geotheovom institutu
u Zagrebu predavanje na temu "Moć medija - sloboda tiska" u kojemu
je, govoreći o medijima u Njemačkoj, naglasio važnost uloge medija
kao kritičara i kontrole vlast, dodajući kako i u slobodi medija
postoje određene granice.
Medijske slobode kao i njihove granice u Njemačkoj su utvrđene
zakonom, rekao je Meyn pojasnivši kako se mora zaštiti privatna
sfera, iako se ona kod javnih osoba sužava, ne smije se tolerirati
vrijeđanje niti optuživanja bez dokaza.
Značajan faktor ograničavanja medijskih sloboda danas su
oglašivači. Njemački mediji izbjegavaju teme koje se ne bi svidjele
tvrtkama koje plaćaju reklamni prostor u medijima, kazao je Meyn.
Predsjednik njemačkog novinarskog društva ispričao je slučaj kako
je Savezni parlament odlučio dopustiti da vlada prisluškuje
novinare kako bi dobila više informacija o krugovima organiziranog
kriminala u kojima su novinari imali doušnike, ali je nakon Meynova
protivljenja taj zakon povukla uvažavajući pravo novinara da svoje
neslužbene izvore informacija čuva u tajnosti, čak i pred sudom.
Govoreći o ustroju njemačkih medija, Meyn je kazao kako su nakon
1945. godine javna televizija i radio osnovani tako da djeluju
nezavisno od vlasti, ali i oglašivača, te se financiraju od
pretplate. S druge strane, privatni mediji žive, a neki i ostvaruju
dobit, od reklama.
"Vodeće tijelo javne televizije čine 'društveno relevantne
snage'", nastavio je Meyn objasnivši da te 'snage' predstavljaju
razne društvene skupine - od predstavnika političkih stranaka,
sindikata, poslodavaca do novinara, crkve, sportskih
organizacija, židovske zajednice i drugih udruga. "Te snage vrše
djelotvoran nadzor nad uravnoteženošću programa kako on ne bio
naklonjen jednoj stranci ili vlasti", dodao je Meyn. Javna
televizija mora biti uravnotežena u svojim zadaćama da
gledateljima pruža informaciju, ali i obrazovanje, kulturu i
zabavu.
S druge strane, glavni kriterij u izboru programa njemačkih
privatnih medija je široka gledanost i stoga su tu emisije o kulturi
zamijenjene utakmicama, dodao je on. "Međutim u najnovije vrijeme
došlo je do približavanja dviju koncepcija, te sada privatne
televizije daju više informativnog, a javna više zabavnog
programa", napomenuo je Meyn.
U njemačkim medijima uglavnom postoji izbalansiranost u sklonosti
političkim strankama generalno smatranim ljevicom (SPD, Zeleni)
ili desnicom (CDU, CSU, FDP), iako kod vodećih tjednika u cjelini
postoji više simpatija za lijeve stranke, dodao je.
Govoreći o moći i utjecaju medija, Meyn je kazao kako su ankete u
Njemačkoj pokazale da mediji lakše mijenjaju stajališta građana o
osobama nego o objektivnim sadržajima. Stoga se i uoči posljednjih
izbora u Njemačkoj mogla primjetiti personalizacija izborne
kampanje, gdje su političari kao osobe stavljeni u prvi plan, kazao
je predsjednik Njemačkog novinarskog društva.
(Hina) vb sv