FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

IZLAGANJE PREDSJEDNIKA NJEMAČKOG NOVINARSKOG DRUŠTVA

ZAGREB, 3. prosinca (Hina) - Predsjednik Njemačkog novinarskog +društva dr. Hermann Meyn održao je u srijedu u Geotheovom institutu +u Zagrebu predavanje na temu "Moć medija - sloboda tiska" u kojemu +je, govoreći o medijima u Njemačkoj, naglasio važnost uloge medija +kao kritičara i kontrole vlast, dodajući kako i u slobodi medija +postoje određene granice.+ Medijske slobode kao i njihove granice u Njemačkoj su utvrđene +zakonom, rekao je Meyn pojasnivši kako se mora zaštiti privatna +sfera, iako se ona kod javnih osoba sužava, ne smije se tolerirati +vrijeđanje niti optuživanja bez dokaza. + Značajan faktor ograničavanja medijskih sloboda danas su +oglašivači. Njemački mediji izbjegavaju teme koje se ne bi svidjele +tvrtkama koje plaćaju reklamni prostor u medijima, kazao je Meyn.+ Predsjednik njemačkog novinarskog društva ispričao je slučaj kako +je Savezni parlament odlučio dopustiti da vlada prisluškuje +novinare kako bi dobila više informacija o krugovima organiziranog +kriminala u kojima su novinari imali doušnike, ali je nakon Meynova +protivljenja taj zakon povukla uvažavajući pravo novinara da svoje +neslužbene izvore informacija čuva u tajnosti, čak i pred sudom.+ Govoreći o ustroju njemačkih medija, Meyn je kazao kako su nakon +1945. godine javna televizija i radio osnovani tako da djeluju
ZAGREB, 3. prosinca (Hina) - Predsjednik Njemačkog novinarskog društva dr. Hermann Meyn održao je u srijedu u Geotheovom institutu u Zagrebu predavanje na temu "Moć medija - sloboda tiska" u kojemu je, govoreći o medijima u Njemačkoj, naglasio važnost uloge medija kao kritičara i kontrole vlast, dodajući kako i u slobodi medija postoje određene granice. Medijske slobode kao i njihove granice u Njemačkoj su utvrđene zakonom, rekao je Meyn pojasnivši kako se mora zaštiti privatna sfera, iako se ona kod javnih osoba sužava, ne smije se tolerirati vrijeđanje niti optuživanja bez dokaza. Značajan faktor ograničavanja medijskih sloboda danas su oglašivači. Njemački mediji izbjegavaju teme koje se ne bi svidjele tvrtkama koje plaćaju reklamni prostor u medijima, kazao je Meyn. Predsjednik njemačkog novinarskog društva ispričao je slučaj kako je Savezni parlament odlučio dopustiti da vlada prisluškuje novinare kako bi dobila više informacija o krugovima organiziranog kriminala u kojima su novinari imali doušnike, ali je nakon Meynova protivljenja taj zakon povukla uvažavajući pravo novinara da svoje neslužbene izvore informacija čuva u tajnosti, čak i pred sudom. Govoreći o ustroju njemačkih medija, Meyn je kazao kako su nakon 1945. godine javna televizija i radio osnovani tako da djeluju nezavisno od vlasti, ali i oglašivača, te se financiraju od pretplate. S druge strane, privatni mediji žive, a neki i ostvaruju dobit, od reklama. "Vodeće tijelo javne televizije čine 'društveno relevantne snage'", nastavio je Meyn objasnivši da te 'snage' predstavljaju razne društvene skupine - od predstavnika političkih stranaka, sindikata, poslodavaca do novinara, crkve, sportskih organizacija, židovske zajednice i drugih udruga. "Te snage vrše djelotvoran nadzor nad uravnoteženošću programa kako on ne bio naklonjen jednoj stranci ili vlasti", dodao je Meyn. Javna televizija mora biti uravnotežena u svojim zadaćama da gledateljima pruža informaciju, ali i obrazovanje, kulturu i zabavu. S druge strane, glavni kriterij u izboru programa njemačkih privatnih medija je široka gledanost i stoga su tu emisije o kulturi zamijenjene utakmicama, dodao je on. "Međutim u najnovije vrijeme došlo je do približavanja dviju koncepcija, te sada privatne televizije daju više informativnog, a javna više zabavnog programa", napomenuo je Meyn. U njemačkim medijima uglavnom postoji izbalansiranost u sklonosti političkim strankama generalno smatranim ljevicom (SPD, Zeleni) ili desnicom (CDU, CSU, FDP), iako kod vodećih tjednika u cjelini postoji više simpatija za lijeve stranke, dodao je. Govoreći o moći i utjecaju medija, Meyn je kazao kako su ankete u Njemačkoj pokazale da mediji lakše mijenjaju stajališta građana o osobama nego o objektivnim sadržajima. Stoga se i uoči posljednjih izbora u Njemačkoj mogla primjetiti personalizacija izborne kampanje, gdje su političari kao osobe stavljeni u prvi plan, kazao je predsjednik Njemačkog novinarskog društva. (Hina) vb sv

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙