DE-E-EUROVIGNETTE-EU-Organizacije/savezi-Promet +2.XII.SZ: EU EKOL.NEUSPJEH-PROMET ++NJEMAČKA+SUEDDEUTSCHE ZEITUNG+2. XII. 1998.+Zamršena prometna politika+"Bruxelleske maratonske sjednice na lošem su glasu. Gotovo se +uvijek odvijaju
po uzorku ministarskog uvježbavanja zvučnih +govora. No, rezultati su uglavnom mršavi. To vrijedi i za 20-satni +krug pregovora ministara prometa EU. Doduše, švicarska prometno-+politička iglena ušica proširena je i teški kamioni iz EU moći će +ubuduće prolaziti kroz tu alpsku zemlju. No, ministri prometa nisu +puno napredovali u rješavanju internih problema. Potrebno je puno +hrabrosti da biste novi sustav pristojba za Eurovignette (skup +mjera za ekološki prihvatljiviji transport u EU - op. prev.) +prikazali javnosti kao ekološku prometnu politiku.+Nesumnjivo je prvi put predviđeno stupnjevanje godišnjih +pristojba. Za kamione koji ispuštaju puno štetnih tvari planirane +su veće pristojbe dok će kamioni manje štetni za okoliš voziti +jeftinije. No, nije ostvaren pravi cilj Vignette - veće +premještanje prometa na tračnice. Taj cilj pretpostavlja uvođenje +sustava pristojba koji će ovisiti o udaljenostima - primjerice, +posredstvom elektronskog odbijanja. Vignette postiže upravo
NJEMAČKA
SUEDDEUTSCHE ZEITUNG
2. XII. 1998.
Zamršena prometna politika
"Bruxelleske maratonske sjednice na lošem su glasu. Gotovo se
uvijek odvijaju po uzorku ministarskog uvježbavanja zvučnih
govora. No, rezultati su uglavnom mršavi. To vrijedi i za 20-satni
krug pregovora ministara prometa EU. Doduše, švicarska prometno-
politička iglena ušica proširena je i teški kamioni iz EU moći će
ubuduće prolaziti kroz tu alpsku zemlju. No, ministri prometa nisu
puno napredovali u rješavanju internih problema. Potrebno je puno
hrabrosti da biste novi sustav pristojba za Eurovignette (skup
mjera za ekološki prihvatljiviji transport u EU - op. prev.)
prikazali javnosti kao ekološku prometnu politiku.
Nesumnjivo je prvi put predviđeno stupnjevanje godišnjih
pristojba. Za kamione koji ispuštaju puno štetnih tvari planirane
su veće pristojbe dok će kamioni manje štetni za okoliš voziti
jeftinije. No, nije ostvaren pravi cilj Vignette - veće
premještanje prometa na tračnice. Taj cilj pretpostavlja uvođenje
sustava pristojba koji će ovisiti o udaljenostima - primjerice,
posredstvom elektronskog odbijanja. Vignette postiže upravo
suprotan učinak: potiče na više vožnje jer svaki špediter pokušava
izbalansirati financijsko opterećenje većim prometom.
Vignette ima još jednu manu: zasada je uvedena u samo šest članica
EU, uključujući Njemačku i zemlje Beneluxa. Poskupljenje pristojba
nužno će izazvati dodatne otklone u konkurenciji. Njemački
špediteri moraju se ionako pomiriti s razmjerno visokim
opterećenjima zbog poreza na teretna vozila. Gospodarski i
ekološki razumno rješenje moguće je postići samo jedinstvenim
sustavom poreza u Europskoj uniji", naglašava Andreas Oldagg.