FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

OKRUGLI STOL: HRVATSKO ŠKOLSTVO ZA 21. STOLJEĆE SAMO S POVEĆANIM ULAGANJIMA

ZAGREB, 1. prosinca (Hina)- Hrvatsko školstvo uključit će se u +europske školske trendove i obrazovanje za 21. stoljeće tek kada se +povećaju izdvajanja za školstvo iz bruto nacionalnog dohotka i iz +državnog proračuna. To je istaknuto na okruglom stolu održanom +danas u povodu objavljivanja hrvatskoga izdanja UNESCO-va izvješća +"Učenje: blago u nama".
ZAGREB, 1. prosinca (Hina)- Hrvatsko školstvo uključit će se u europske školske trendove i obrazovanje za 21. stoljeće tek kada se povećaju izdvajanja za školstvo iz bruto nacionalnog dohotka i iz državnog proračuna. To je istaknuto na okruglom stolu održanom danas u povodu objavljivanja hrvatskoga izdanja UNESCO-va izvješća "Učenje: blago u nama".#L# Izvješće UNESCO-a objavljeno je 1996., a priredilo ga je Međunarodno povjerenstvo za razvoj obrazovanja za 21. stoljeće, na čelu kojega je bio Jacques Delors. U izvješću se obrazovanje razmatra u kontekstu ključnih problema suvremenoga svijeta - povjerenstvo smatra da će društvo sutrašnjice biti "društvo koje uči", a da će se čovjek permanentno obrazovati. Sudionici današnjega skupa, stručnjaci s hrvatskih sveučilišta i predstavnici struke, razmotrili su temeljna pitanja sadržana u knjizi, obzirom na obrazovne trendove u Europi i u Hrvatskoj. Dr. Hrvoje Vrgoč napomenuo je da se za prosvjetu treba izdvojiti najmanje 6 posto iz BND, obzirom da je to političko i gospodarsko ulaganje koje donosi korist društvu. Rješenje je i u decentralizaciji školstva i financirnju škola na lokalnoj razini, po uzoru na financiranje predškolskih ustanova. "Škola za 21. stoljeće ovisit će o količini novca. Koliko novaca, takva škola", poručuje Vrgoč. Dr. Antun Mijatović drži da Hrvatska može govoriti o obrazovanju za drugu polovicu 21. stoljeća, obzirom da se za prvu još nije pripremila, a dr. Nikola Pastuović ocijenio je kako obrazovanje u nas nije nacionalni prioritet. Dr. Ante Bežen naglasio je da razvijene zemlje izdvajaju oko pet posto iz BND, nerazvijene oko tri, a jedino Kina izdvaja 2,5 posto i Hrvatska 2,09 posto. Razvijene zamlje shvatile su da je obrazovanje njihova budućnost, a tranzicijske rade na strateškim studijama koje pokušavaju odgovoriti kakvo obrazovanje u 21. stoljeću žele. U nas još nema zacrtane projekcije obrazovanja, istaknuo je Bežen. Akademik Dubravko Jelčić zauzeo se za definiranje hrvatske škole koju treba uskladiti za sustav naobrazbe za 21. stoljeće. Drži da je u suvremeno oblikovanoj hrvatskoj školi struci potrebno osigurati ugled i dostojanstvo. Organizatori današnjega skupa su nakladno društvo "Educa", koje je i tiskalo knjigu, Školske novine i Akademija odgojnih znanosti Hrvatske. (Hina) mb dd

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙