ZAGREB, 25. studenoga (Hina) - Previsoke cijene osnovnih i +izvanpansionskih usluga, nepovoljna stopa poreza na dodanu +vrijednost (PDV) i neljubaznost pojedinih turističkih djelatnika +na Jadranu uzrok su da je Hrvatska u ovom
trenutku na inozemnom +tržištu nepoželjna turistička destinacija. Na to ukazuje manji +broj upita inozemnih gostiju za turističke aranžmane u idućoj +godini, istaknuto je na današnjoj 14. sjednici vijeća Hrvatske +udruge putničkih agencija (HUPA) pri Hrvatskoj gospodarskoj komori +(HGK).
ZAGREB, 25. studenoga (Hina) - Previsoke cijene osnovnih i
izvanpansionskih usluga, nepovoljna stopa poreza na dodanu
vrijednost (PDV) i neljubaznost pojedinih turističkih djelatnika
na Jadranu uzrok su da je Hrvatska u ovom trenutku na inozemnom
tržištu nepoželjna turistička destinacija. Na to ukazuje manji
broj upita inozemnih gostiju za turističke aranžmane u idućoj
godini, istaknuto je na današnjoj 14. sjednici vijeća Hrvatske
udruge putničkih agencija (HUPA) pri Hrvatskoj gospodarskoj komori
(HGK). #L#
Hrvatska turistička djelatnost nema status kakav joj pripada, a
nije ni definirano njezino mjesto u cjelokupnom hrvatskom
gospodarstvu.
"Ako je turizam strateška gospodarska djelatnost u Hrvatskoj, onda
se za njegov razvitak treba i brinuti kako treba, odnosno treba
napraviti njegov razvojni koncept i definirati što se od njega
očekuje. To trebaju učiniti najviše državne institucije, a
hrvatski hotelijeri, putnički agenti, ugostitelji i ostali
subjekti u turističkom gospodarstvu trebaju se dogovoriti o planu
pripreme turističke 1999. godine, jer će nam se u protivnome
dogoditi da i iduća sezona podbaci kao i ovogodišnja", rekao je
predsjednik Vijeća HUPA-e i direktor putničke agencije KEI Radomir
Premuš.
Ovogodišnja je turistička sezona bila, po njegovim riječima,
najgora u proteklih 15 godina, a "špica" turističke sezone trajala
je samo 25 dana, što nikako ne ide u prilog pozicioniranja turizma
kao glavne gospodarske grane.
"Prema nedavnim ocjenama ministra turizma Sergeja Morsana ova će
turistička godina završiti s podbačajem od sedam posto domaćih
gostiju. Zemlja koja se ne brine o domaćim gostima ne može biti
turistička zemlja", izjavio je Premuš.
U proteklim se godinama mijenjao turizam u svijetu, a kod nas je
zbog rata i neosuvremenjavanja te djelatnosti pala kvaliteta
servisa i ponude. Problem je i u turističkim kadrovima, koji su
dijelom ostarjeli, a oni mlađi otišli su raditi u inozemstvo.
Stoga, treba obučiti kadrove i ponovno sastaviti "tehnološki
lanac", koji je u proteklim godinama prelomljen zbog promjena
vlasnika u hotelima.
(Hina) splj vel